Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Pod č.zakázky 1106554433 jsem zakoupil stropni led svitidlo s bluetooth reproduktorem č.v.100265578,k tomu nebylo dodáno dálkové
ovládání, takže svetlo nelze používat. Na mé reklamační emaily
dostávám pouze automatizované odpovedi bez jakéhokoliv výsledku a řešení. Můžete v tom pomoci. Svitidlo je pěkné nechci ho vracet ale
bez ovladače k ničemu. Děkuji za vyřízení a odpověď. Vrzal.
nedodaný ovladač k led svitidlu č.v 100265578
Urychlené dodání nedodaného příslušenství t.j. ovladače a držáku.
|
Tweet |
Nebyla-li dodána část zboží, nebo jeho příslušenství, ačkoliv na základě uzavřené smlouvy dodáno být mělo, jedná se o vadu. Tu spotřebitel může u společnosti reklamovat. V rámci reklamace má nárok na odstranění vady dodáním chybějící části, nebo výměnou za nový kus (balení), které bude obsahovat všechny části zboží. Není-li ani jedna z těchto variant možná, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy, a tedy vrácení kupní ceny.
Obecně platí, že dle § 19 zákona č. 364/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má být reklamace vyřízena do 30 dnů od jejího uplatnění. V současné situaci je však třeba, aby ke stanoveným zákonným lhůtám přistupovaly obě strany tolerantně. Česká obchodní inspekce k problematice uvádí: "Krizová opatření problematiku uplatňování a vyřizování reklamací specificky neupravují. Při výkonu práv v době nouzového stavu by k sobě účastníci smluvního vztahu měli přistupovat ohleduplně, s trpělivostí a přihlédnutím k mimořádné situaci, v níž se druhá strana může nacházet, např. v souvislosti s nuceným uzavřením provozu, nedostatkem zaměstnanců, kteří musí doma hlídat děti, jsou v karanténě apod. Např. šikanózní trvání na vyřizování reklamací spotřebního zboží, které není nepostradatelné, v běžných lhůtách a odstupování od smlouvy v případě, že z důvodu nouzového stavu nemohla být reklamace vyřízena, může mít povahu jednání v rozporu s dobrými mravy, kterému není přiznána právní ochrana." Více infomací zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/
V případě, že prodávající nevyřídí reklamaci včas by však měl být způsobilý prokázat, že jeho prodlení je v příčinné souvislosti s nastalou situací (nařízeným nouzovým stavem atp.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Vrzale,
tato situace nás mrzí. Omlouváme se za prodlevu při řešení Vaší reklamace, snažíme se k jednotlivým podnětům přistupovat popořadě. Váš podnět zaurgujeme u odpovědných kolegů, aby se Vám co nejdříve ozvali.
Děkujeme za trpělivost a přejeme fajn den.
Lidl Česká republika
Dobrý den,
jak jsem psal už včera dne 26.3. jsem obdržel emaily od Lidlu a i od výrobce
svitidla s tím, že reklamovaný ovladač odesilají na moji adresu a obdržet jej
mám 2.4. Tak to snad dobře dopadne a všem děkuji za pomoc při vyřízení. Vrzal.
Vzhledem k tomu, že v řešené věci bylo dosaženo smírného řešení sporu, tuto stížnost uzavíráme.