Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
matka byla podomním prodejcem energií zmatena a podepsala smlouvu pro přechod k dodavateli plynu od Českého energetického centra. Svůj omyl si vzápětí uvědomila, ale smlouvu mohla vypovědět až po roce, což také učinila. Zákazníkem ČEC byla v období od 3/2011 do 2/2012.
Nyní se ozvala Bohemia Energy, která ČEC loni odkoupila a po matce se domáhá jakéhosi nedoplatku (1775,00 Kč). Zajímalo by mě, zda po více než dvou letech od ukončení smlouvy, má tato společnost, s kterou matka nikdy smluvní vztah neměla,vůbec nárok něco vymáhat?
Děkuji za případnou odpověď a zdravím Vás
Průšová Olga, dcera
Pokud existují nějaké pohledávky, aby je tato společnost vymáhala na lidech z bývalé společnosti ČEC. Zákazník přece za jejich pochybení v účtech nemůže doplácet.
|
Tweet |
Společnost BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. převzala společnost České Energetické Centrum a.s. Tímto úkonem přešly na společnost BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. práva a povinnosti společnosti České Energetické Centrum a.s.
Pokud existuje nějaký nedoplatek, společnost může požadovat jeho uhrazení. Toto právo se promlčí v obecné promlčecí době, která činí dle občanského zákoníku 3 roky. V tomto případě je důležité ověřit si čeho přesně se nedoplatek týká.
Dobrý den, paní Průšová,
předmětná fakturace se vztahuje ke spotřebě zemního plynu za období od 10.8.2011 - 29.2.2012. V rámci tohoto období Vaše maminka spotřebovala 5,94264 MWh zemního plynu, přičemž společnosti BEE požaduje úhradu vzniklého doplatku právě na základě převzetí společnosti České Energetické Centrum a.s.
Vzhledem k tomu, že uhrazené zálohové platby za výše uvedené období dostatečně nepokryjí spotřebu, vznikl v rámci vyúčtování spotřeby doplatek ve výši 1775 Kč, který do dnešního dne neevidujeme jako uhrazený.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem
Monika Schneiderová
Vážená paní Schneiderová,
podstatou mé žádosti o revizi Vašich pohledávek je fakt, že se domníváme, že na tento nedoplatek nemáte nárok z těchto důvodů:
1/ od vzniku "pohledávky" uplynulo více jak dva roky
2/ neustále upozorňuji na lidi, kteří vlastnili ČEC a tudíž za pochybení nesou zodpovědnost
3/ s Vaší společností jsme žádnou smlouvu uzavřenou neměli, tudíž po nás nemůžete vymáhat nějaké "nedoplatky", nehodláme financovat Vaší lživou a zavádějící reklamu v televizi
Vaším cílem by měl být spokojený zákazník a nikoliv občan otrávený Vaším obtěžováním.
Existují dodavatelské společnosti, které ke svému podnikání nepotřebují drahou televizní kampaň a přesto mají dobré jméno a spokojené zákazníky.
Zanechte, prosím, Vaší aktivity ve vymáhání pochybných pohledávek na bezmocných důchodcích.
Doufám, že toto je již mé poslední vyjádření k této skutečnosti, která je pro nás neskutečná.
S pozdravem Průšová Olga
V obchodním rejstříku, pod IČ: 28245245 (ČEC) je v ostatních skutečnostech mimo jiné uvedeno: "Na základě smlouvy o prodeji podniku ze dne 31.10.2013 uzavřené mezi prodávajícím, společností České Energetické Centrum a.s., se sídlem Praha 1 - Nové Město, Václavské nám. 772/2, IČO: 282 45 245, došlo k prodeji podniku - věcí, práv a jiných majetkových hodnot, které ve svém souhrnu tvoří podnik prodávajícího specifikovaný v uvedené smlouvě, kupujícímu, společnosti BOHEMIA ENERGY entity s.r.o., se sídlem Praha 1 - Nové Město, Na Poříčí 1046, 1047/24-26, PSČ 110 00, IČO: 273 86 732.
Smlouvou o prodeji podniku se dle obchodního zákoníku rozumněla smlouva, ve které se prodávající zavazuje odevzdat kupujícímu podnik a převést na něj vlastnické právo k podniku a kupující se zavazuje převzít závazky prodávajícího související s podnikem a zaplatit kupní cenu. Na kupujícího přecházejí všechna práva a závazky, na které se prodej vztahuje.
Uhrazení pohledávky může být požadováno bez omezení doby. Pouze v případě uplatnění nároku u soudu, může spotřebitel uplatnit námitku promlčení práva. Právo se dle občanského zákoníku promlčí v obecné tříleté promlčecí lhůtě. Byla-li smlouva uzavřeno dle obchodního zákoníku, právo se promlčí po čtyřech letech.
Doporučujeme spotřebitelce, aby provedla kontrolu předmětného vyúčtování.
Vzhledem k tomu, že společnost již nevyužila možnosti se k případu vyjádřit, a s ohledem na princip dobrovolnosti služby VašeStížnosti.cz jsme se rozhodli stížnost uzavřít. Případný spor tak může být řešen pouze v občanskoprávním řízení.