Společnost


Otto Central Europe Kft

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#40580Nedodržení vrácení peněz do 30ti dní, při odstoupení od smlouvy do 14ti dní - eshop

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.03.2020, před 5 lety

Romana Staňková

Znění stížnosti

Dobrý den, eshop https://www.otto-shop.cz/ nedodržel 30ti denní lhůtu na vrácení peněz za navrácené zboží - odstoupení do 14ti dní od nákupu na eshopu.
Jak mám nadále postupovat, mohu uplatňovat nějaké sankce?
Upozorňuji, že tento eshop 14.2. ukončil svoji činnost v ČR.
Děkuji, Mgr. Romana Staňková


Požadované řešení

Navrácení prostředku + kompenzace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2020 16:11, před 5 lety

Dle ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že odstoupí-li spotřebitel od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů od převzetí věci, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel původně zakoupené zboží předá nebo prokáže, že toto zboží podnikateli odeslal.

Pokud spotřebitel svou povinnost navrácení zboží podnikateli splnil, neexistuje žádný právně relevantní důvod k tomu, aby podnikatel mohl pozdržet vrácení peněžních prostředků zpět spotřebiteli.

Nereaguje-li společnost na výzvy prostřednictvím internetové či telefonické komunikace, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu, případně zaslání tzv. předžalobní výzvy dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád (více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva).

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.4.2020 21:36, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.