Společnost


Neonky, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#40602Prodej rousek a dezinfekci - hyenismus

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 19 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
20.03.2020, před 5 lety

Denis Malach

Znění stížnosti

Dobrý den, chci podat stížnost a žádost na přezkoumání e-shopu https://www.nelaslovakova.com/ . Tato slečna se běžně živí prodejem plavek a parfémů, to je vše v pořádku. Avšak v nyní se zabývá prodejem dezinfekcí a roušek. Vytváří klamavou reklamu, kdy tvrdí že její roušky jsou nejlepší , protože mají aktivní stříbro. To je ovšem antibakteriální prostředek, nikoli virucidní , takže proti COVID nemá žádný smysl. Chvástá se společně se svým druhem , že její roušky jsou nejlepší, přitom je nabízí k prodeji , ale je nemá, lidé čekají X dní na své objednávky. Ceny jsou přemrštěné , přehnané, neskutečně přestřelené. Zacházení s rouškami probíhá dle videí na sociálních sítích tak, že krabici s rouškami na zemi (podlaze) otevře, všechny roušky rukou prohrábne, okolo běhá pes. Dále k dezinfekcím platí to stejné, předražené vodičky prý z Maroka, opět nemá je fyzicky, nabízí to co nemá za vysokou cenu. Na lahvičkách není složení, pouze nějaké nápisky a obrázky. Ohání se potvrzením ze Státního zkušebního ústavunic takového neexistuje. Dle zákazníků, žádná komunikace s nimi, kdo si stěžuje, tak je uražen Prezentuje se jako spasitelka, co nespí a je chudák hodná, ale při prostém násobení dle počtu výrobků které prezentuje , že má, ale ve skutečnosti nemá, a za jakou cenu, její výdělek bude v řádech milionů a to podle mého skromného názoru není správné v době této pandemie a stavu nouze. Myslím se, že v dnešní době pandemie koronavirem, která z daleka nekončí, je tento obchod,tento hyenismus, snaha zbohatnout na nedostatkovém zboží, které ostatní šijí a vyrábí zdarma nebo jen za náklady na materiál, je odporný čin. Kdyby její výrobky alespoň měli kvalitu, ale její výrobky jen hezky vypadají. Více informací najdete na sociálních sítích, zejména na instagramu. Prosím Vás jako člověk a jako lékař, prosím zastavte tuto její podle mě trestnou činnost. Díky a s pozdravem MUDr. Denis Malac


Produkt

Predeazene rousky se stribrem a predrazene dezinfekce z maroka


Požadované řešení

Zastavit její činnost- prodej predrazenych rousek a dezinfekci a vrácení peněz zákazníkúm


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2020 21:49, před 5 lety

K vysoké ceně uvádíme, že společnost Neonky, s.r.o., nabízí roušku (která je z materiálu určité jakosti a kterou lze použít opakovaně) za cenu do 300 Kč, což v nastalé situaci bohužel není neobvyklý jev. Co přichází v úvahu je tzv. neúměrné zkrácení dle § 1793 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník: je-li plnění jedné ze stran v hrubém nepoměru k tomu, co poskytla druhá strana, může zkrácená strana požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy. Zde by velmi záleželo právě na tom, jak se liší cena, za kterou se rouška prodává, a její cena obvyklá. Pokud se běžně takový druh roušek prodával např. v řádech desítek korun, bylo by možné usuzovat, že necelých 300 Kč je s touto obvyklou cenu v nepoměru.

K neexistenci Textilního zkušebního ústavu, s.p., uvádíme, že tato instituce skutečně existuje (více viz: https://www.tzu.cz/). Zda od něj společnost má k výrobkům certifikát však není u prezentovaných výrobků na webu nijak doloženo. V případě zboží, které má být pro použití sterilní a nezávadné, musí dbát prodávající zvýšených hygienických standardů.

Na informaci, že rouška obsahuje stříbro, které ničí mikroorganismy, není samo o sobě nic protizákonného. Chápáno v souvislosti s nastalými okolnostmi bychom však mohli dojít k tomu, že toto sdělení by mohlo být způsobilé ve vztahu k tzv. průměrnému spotřebiteli vyvolat dojem, že ho rouška ochrání i před virovým onemocněním, ačkoliv tomu tak, jak správně podotkl spotřebitel, není. Touto logikou bychom mohli dojít k tomu, že se jedná o nekalou obchodní praktiku dle § 4 zák. č. 634/2012 Sb., o ochraně spotřebitele. V řešené věci by ovšem velmi záleželo na úhlu pohledu soudce, který by musel při řešení věci vyjít z pozice průměrného spotřebitele a vyhodnotit, zda je přiměřené požadovat po spotřebiteli znalost rozdílu mezi mikroorganismem a virem.

Upozorňujeme, že spotřebitel má v případě nákupu na internetu právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu až do 14 dnů od převzetí zboží, což vyplývá z § 1829 občanského zákoníku. Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá. V případě odstupování od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží jsou na rozdíl od jiných případů odstupování zákonem přesně vymezeny lhůty, v nichž je zapotřebí jednat.

Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání.

Dále si dovolíme odkázat ještě na náš článek, který tuto problematiku řešil: https://www.dtest.cz/clanek-7932/jak-bezpecne-nakupovat-rousky-a-dalsi-ochranne-prostredky.

Jako spotřebitelská organizace však nemáme pravomoc ukládat komukoliv sankce. Pouze můžeme prezentovat případy a informovat o nich spotřebitele. Dozorovým úřadem je v tomto případě Česká obchodní inspekce, na kterou se lze obrátit zde: https://www.coi.cz/podatelna/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2021 22:54, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.