Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den 14.5.2019 jsem se zaregistroval na shora uvedené seznamce be2, kde bylo uvedeno, že mám vyzkoušet na 1 měsíc premium členství za částku 156,- Kč. Tuto požadovanou částku jsem ve stejný den uhradil přes internet svou platební kartou VISA. V uvedený den jsem seznamku vyzkoušel a jelikož mi nevyhovovala, tak jsem ji později z telefonu odinstaloval. Vzhledem k tomu, že se jednalo o platbu na jeden měsíc a tuto jsem měl uhrazenou , nevěnoval jsem tomuto další pozornost. Včerejšího dne mi přišel na popud seznamky be2 dopis z Hamburku od něměcké vymáhací agentury INTRU. Dopis je psán napůl v Anglickém a napůl v Německém jazyce. Pochopil jsem z něj, že po mě požadují uhradit částku 102,16 EUR. Poté jsem začal pátrat a ve spamu svého emailu jsem nalezl dvě zprávy seznamky be2, kdy jedna poptvrzuje registraci a druhá po mě požaduje zaslání částky 2.530,- Kč za služby , které jsem neobjednal. Platil jsem tuto seznamku jen na jeden měsíc na vyzkoušení. Odstoupení od smlouvy jsem ještě neřešil, protože jsem nevěděl , že toto musím učinit. Zjistil jsem dále , že se seznamka be2 pokoušela strhnou částku 2.530,- Kč ve dnech 14.5, 16.6., 17.6, a 23.6.2019 z mého účtu , ale nepodařilo se jim to neboť mám stabilně platby přes internet blokované.
be2 seznamka,singles50
Žádám zrušení svého účtu na be2 a zrušení automatického prodloužení členství, které jsem si neobjenal. Je to služba, kterou jsem si neobjednal a nechci jni určitě platit. Případně žádám o sdělení jak dále postupovat a zda je nutné peníze společnosti zaplatit, nebo jde z jejich strany jen o zastrašování a vyhrožování. Děkuji
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Na základě skutkového stavu, který je popsán ve stížnosti, lze uzavřít danou věc s tím, že spotřebitel by neměl mít povinnost k úhradě poplatku spojeného s automatickou prolongací. Dále preventivně upozorňujeme, že tuto povinnost spotřebitel nemá ani v případném vztahu k inkasním agenturám. Ty rovněž nemají ze zákona žádné speciální oprávnění k tomu dluhy vymáhat (nejedná se o exekutory).
Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Zaslána výpověď ze smluvního vztahu na uvedené emaily be2.
Spotřebitel nás prostřednictvím e-mailu informoval o tom, že mu byla společností zaslána odpověď na jeho e-mail týkající se výpovědi ze smluvního vztahu. Proto stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl doplnit relevantní informace o vývoji řešeného sporu.
Dobrý dne ze společnosti mi přišla odpověď níže :
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
S ohledem na skutečnost, že z Vaší strany nebyl dodržen termín splatnosti dlužného poplatku, byl Váš případ předán k řešení externí společnosti pro vymáhání dluhů.
Pokud jste doposud nebyl/a z jejich strany kontaktován/a, stane se tak v průběhu nadcházejících dní. Veškerou budoucí korespondenci adresujte prosím přímo Vymáhací společnosti,
děkujeme Vám za pochopení.
S pozdravem,
Jana Hájková
Oddělení pohledávek
_________________________________________________________
be2 S.à.r.l.
13 rue du Commerce – L-1351 Luxembourg
Email: collections@be2.com
- Od této doby mi vymahačská firma z Hamburgu poslala již tři dopisy
Stížnost tedy přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby od kroků vůči spotřebiteli ustoupila, jelikož nebyl dostatečně poučen o automatickém prodloužení, takže vůči němu toto ujednání není relevantní.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.