Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#40607Vymáhání plateb za mnou neobjednané další členství na seznamce be2

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.03.2020, před 5 lety

Tomáš Moša

Znění stížnosti

Dobrý den 14.5.2019 jsem se zaregistroval na shora uvedené seznamce be2, kde bylo uvedeno, že mám vyzkoušet na 1 měsíc premium členství za částku 156,- Kč. Tuto požadovanou částku jsem ve stejný den uhradil přes internet svou platební kartou VISA. V uvedený den jsem seznamku vyzkoušel a jelikož mi nevyhovovala, tak jsem ji později z telefonu odinstaloval. Vzhledem k tomu, že se jednalo o platbu na jeden měsíc a tuto jsem měl uhrazenou , nevěnoval jsem tomuto další pozornost. Včerejšího dne mi přišel na popud seznamky be2 dopis z Hamburku od něměcké vymáhací agentury INTRU. Dopis je psán napůl v Anglickém a napůl v Německém jazyce. Pochopil jsem z něj, že po mě požadují uhradit částku 102,16 EUR. Poté jsem začal pátrat a ve spamu svého emailu jsem nalezl dvě zprávy seznamky be2, kdy jedna poptvrzuje registraci a druhá po mě požaduje zaslání částky 2.530,- Kč za služby , které jsem neobjednal. Platil jsem tuto seznamku jen na jeden měsíc na vyzkoušení. Odstoupení od smlouvy jsem ještě neřešil, protože jsem nevěděl , že toto musím učinit. Zjistil jsem dále , že se seznamka be2 pokoušela strhnou částku 2.530,- Kč ve dnech 14.5, 16.6., 17.6, a 23.6.2019 z mého účtu , ale nepodařilo se jim to neboť mám stabilně platby přes internet blokované.


Produkt

be2 seznamka,singles50


Požadované řešení

Žádám zrušení svého účtu na be2 a zrušení automatického prodloužení členství, které jsem si neobjenal. Je to služba, kterou jsem si neobjednal a nechci jni určitě platit. Případně žádám o sdělení jak dále postupovat a zda je nutné peníze společnosti zaplatit, nebo jde z jejich strany jen o zastrašování a vyhrožování. Děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2020 14:58, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).

Na základě skutkového stavu, který je popsán ve stížnosti, lze uzavřít danou věc s tím, že spotřebitel by neměl mít povinnost k úhradě poplatku spojeného s automatickou prolongací. Dále preventivně upozorňujeme, že tuto povinnost spotřebitel nemá ani v případném vztahu k inkasním agenturám. Ty rovněž nemají ze zákona žádné speciální oprávnění k tomu dluhy vymáhat (nejedná se o exekutory).

Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.3.2020 12:34, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.3.2020 19:36, před 5 lety


Tomáš Moša

Zaslána výpověď ze smluvního vztahu na uvedené emaily be2.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2020 16:20, před 5 lety

Spotřebitel nás prostřednictvím e-mailu informoval o tom, že mu byla společností zaslána odpověď na jeho e-mail týkající se výpovědi ze smluvního vztahu. Proto stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl doplnit relevantní informace o vývoji řešeného sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.5.2020 09:12, před 5 lety


Tomáš Moša

Dobrý dne ze společnosti mi přišla odpověď níže :

Dobrý den,

děkujeme za Vaši zprávu.

S ohledem na skutečnost, že z Vaší strany nebyl dodržen termín splatnosti dlužného poplatku, byl Váš případ předán k řešení externí společnosti pro vymáhání dluhů.

Pokud jste doposud nebyl/a z jejich strany kontaktován/a, stane se tak v průběhu nadcházejících dní. Veškerou budoucí korespondenci adresujte prosím přímo Vymáhací společnosti,

děkujeme Vám za pochopení.

S pozdravem,

Jana Hájková

Oddělení pohledávek
_________________________________________________________
be2 S.à.r.l.
13 rue du Commerce – L-1351 Luxembourg

Email: collections@be2.com

- Od této doby mi vymahačská firma z Hamburgu poslala již tři dopisy

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2020 17:51, před 5 lety

Stížnost tedy přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby od kroků vůči spotřebiteli ustoupila, jelikož nebyl dostatečně poučen o automatickém prodloužení, takže vůči němu toto ujednání není relevantní.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2020 22:34, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.