Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
dne 28.2.2014 jsem podal výpověď pro odchod od 02 ,byla zatím lepší nabídka od jiného operátora. Jelikož jsem v té době neměl k dispozici rámcovou dohodu ,nechal jsem si ji zpětně zaslat. Ve výpovědi bylo uvedeno : ,, Podávám výpověď ,ke dni 28.2.2014.,,. Samozřejmě i s identifikací stran a dalším textem a na doručenku ,společnost O2 požadavek zaregistrovala a poslal e-mail ,že nenašla IČO , což bylo nejen vy výpovědi ,ale sděleno i obratem e-mailem. Chci říct jen ,že tam z výše zmíněných důvodů nebylo napsáno vypovídám rámcovou dohodu. Ke dni 15.3.2014 byl požadavek urgován. Po urgenci operátor stanovil datum přechodu na 15.4.2014 a zaslal čísla ČVOP. Během této doby se změnil stav rámcové dohody ze sedmi čísel na šest čísel.Jedno číslo přešlo na soukromou osobu. Převod proběhl ,společnost O2 vystavila pokutu za předčasné ukončení smlouvy ta byla zaplacena. Až sem by bylo vše jak mělo. Teď čtyři měsíce po převodu přišla faktura na 3 300 Kč, za porušení rámcové dohody. Na infolince 02 bylo sděleno ,že z obecné formulace výpovědi si 02 dovodila ,že vypovídáme prý aktivaci a rámcovou dohodu ne. Rámcová dohoda je snad jediný smluvní dokument. Uzavřený mezi naší firmou a společností O2. Mimochodem předmětem rámcové dohody je poskytnutí telekomunikačních služeb. Když žádné neposkytuje neměla by přestat platit ? Takže mi teď je tvrzeno ,že rámcová dohoda byla prodloužena do roku 2016. Reklamace byla zamítnuta operátorka jen neustále opakovala odstavec 4,1 rámcové dohody. Víc ji nezajímalo. Nechci si jen stěžovat chci to vyřešit.
Rámcová dohoda
Napravení stavu věci, rámcová dohoda by měla být neplatná. Na fakturu ,která toto celé odstartovala vystavit dopropis. A všechno to ukončit.
|
Tweet |
Právní jednání se posuzuje podle svého obsahu. Co je vyjádřeno slovy nebo jinak, vyloží se podle úmyslu jednajícího, byl-li takový úmysl druhé straně znám, anebo musela-li o něm vědět. Nelze-li zjistit úmysl jednajícího, přisuzuje se projevu vůle význam, jaký by mu zpravidla přikládala osoba v postavení toho, jemuž je projev vůle určen.
Nemáme k dispozici přesné znění podmínek rámcové dohody. V tomto případě záleží na skutečnosti, zda je existence smlouvy vázána na existenci účastnických smluv.
Dobrý den,
celá záležitost je opět předaná kolegům z oddělení Reklamací a stížností péče o firemní zákazníky. S vyjádřením se vám ozveme v nejbližší možné době.
Poprosím vás o trpělivost.
Děkuji.
Miroslav Trčka, Guru pro Social Media, O2
Takže nemohu být spokojen. Jelikož mi pouze zavolala ta stejná operátorka a zopakovala to stejné. Prý když někomu pošlete výpověď tak ten si může vybrat co přesně mu vypovídáte. Takže když někomu dáte výpověď třeba z bytu on vám vrátí náhradní klíče a byt bude užívat směle dál.
Nebo třeba z práce on si může přesně vybrat a vyložit co jste tím mysleli.
Takže mi po šesti měsících se vyjádřili k výpovědi ,že ji neakceptují. Prý jsme vám to psali ve faktuře ,která přišla 22.5.2014 . Oni nedodávají žádné služby , není u nich aktivní jediné číslo a smluvní pokutu vyinkasují a chtějí další.
Jasně teď bych mohl nadávat ,že jsou to zloději a lumpové a praktiky společnosti jsou nekalé,ale neudělám to.
Chtěl jsem návrh dohody, řešení a ne další telefonát od 02 ,jehož výsledek je jako by nikdo nikdy nevolal.
Každopádně mi pomohli při volbě, kterého operátora už nikdy nebrat.
Takže co dál ? Vypovědět smlouvu znovu a zaplatit balík znovu, to bude jistě návrh 02. Zeptal bych se výpočet pokuty za předčasné ukončení rámcové dohody se provádí počet měsíců krát minimální plnění ,že ?
Z rámcové smlouvy vyplývá, že účastnická smlouva nemůže zaniknout před skončením rámcové smlouvy. Dále je v rámcové smlouvě uvedeno, že je nedílnou součástí účastnické smlouvy, která dle nám dostupných informací byla ukončena.
V tuto chvíli je stav takový, že společnost dle našeho názoru neměla potvrdit výpověď účastnické smlouvy (přechod k jinému operátorovi lze učinit až po řádném ukončení smlouvy), protože nejprve mělo dojít k ukončení rámcové smlouvy. Vzhledem k imperativu "každý má povinnost jednat v právním styku poctivě", na kterém je založeno soukromé právo, máme za to, že jednání, kdy společnost nejednala v souladu s rámcovou smlouvou, ale nyní za to požaduje smluvní pokutu, nelze poskytnout právní ochranu a požadavek společnosti na dalším trvání rámcové smlouvy by byl v rozporu se zásadou poctivosti ( § 6 nového občanského zákoníku, dříve § 265 obchodního zákoníku). To se netýká smluvní pokuty vztahující se k předčasnému ukončení smlouvy a s tím souvisejících závazků.
Dobrý den,
informaci o smluvní sankci vám nemám možnost takhle online zjistit. Pro její zjištění, prosím, kontaktujte linku Péče o firemní zákazníky na čísle 800 203 203, případně emailem na firmy@o2.cz.
Děkuji za pochopení.
Miroslav Trčka, Guru pro Social Media, O2
Dobrý den ,
děkuji za reakci dTestu. Jen bych si dovolil ještě jednu poznámku v Rámcové smlouvě je uveden paragraf 4,4. Kde se píše ,že co není řešené Rámcovou smlouvu je řešeno dle Všeobecných podmínek. Ve Všeobecných podmínkách je uvedeno ,že jsou v souladu se zákonem 284/2009 o platebním styku. Jenže v paragrafu 95 odstavec dvě tohoto zákona, kde je mimochodem definována Rámcová smlouva se píše : ,, 2) Bylo-li sjednáno právo poskytovatele na úplatu za výpověď rámcové smlouvy uživatelem, náleží poskytovateli tato úplata pouze tehdy, jestliže rámcová smlouva trvala kratší dobu než 1 rok. Úplata musí být přiměřená a musí odpovídat skutečným nákladům poskytovatele.
Jelikož se tam ještě dál píše ,že kromě rámcové smlouvy existuje účastnická smlouva. Ta byla zrušena k 15.4.2014 a byla za ni zaplacena smluvní pokuta dle článku 13,1 Všeobecných podmínek- Trvání speciální nabídky. Svádí to k zajímavému dojmu. Děkuji za názor. Stále stojím o konečné vyřešení ,což Telefonika nechce připustit a zcela záměrně celou věc protahuje.
K reakci Telefoniky bych přidal snad jen to telefonoval jsem jedinou odpovědí bylo ,že mi to nemohou spočítat ,protože to prý dělá někdo jiný a další festival výmluv.
Další mě poslal na pobočku ,že prý se to dá vyřešit tam. Tam zase tvrdili jak s tím nemohou nic dělat. Ať to pošlu poštou a stalo se ,ale do dnes naprosto žádná reakce. Telefonika nejedná jako normální společnost ( prostě stal se problém pojďmě ho vyřešit a za dva roky se spokojený zákazník vrátí) ,ale její jednání je vyloženě vedeno ve zlém úmyslu a velmi špatné víře.
Takže radu pana Trčky jsem bohužel uposlechl ,ale bez odezvy. Netuším ,kdy se to celé uzavře, jelikož reakci 02 nelze očekávat brzy,ale vím jedno spolupráci se společností Telefonica ,opravdu již nikdy. Horší přístup k zákazníkovi jsem ještě nezažil u nikoho z velké trojky. Já to chci jenom ukončit. Jedno staré přísloví říká: ,, Kde je vůle je i cesta. ,,. Tady mám vůli bohužel jenom já a dTEST.
Vidim ,že budu muset celou věc podstoupit ČTU. Protože smluvní pokutu (účastnické smlouvy) si již naúčtovali a mají ji zaplacenou to mám potvrzeno a doklady k tomu. Účastnická smlouva byla ukončena ,což tvrdí i operátor. Takže buď došlo k omylu nebo Telefonica lže a pokusila se o podvod. Začíná to být zajímavé.
Rámcová smlouva je definována jako smlouva o platebních službách, ve které se poskytovatel zavazuje uživateli provádět pro něho platební transakce ve smlouvě jednotlivě neurčené. Dohoda uzavřená mezi účastníky je dohodou ve smyslu § 63 zákona o elektronických komunikacích a obchodním zákoníkem. Z tohoto důvodu se v tomto ohledu neztotožňujeme s názorem účastníka.
Vzhledem ke skutečnosti, že se jedná o tzv. firemního zákazníka a společnost se ke stížnosti nemůže vyjadřovat přímo, jsme nuceni stížnost uzavřít.
Zákazník nám k uzavřenému případu sdělil následující:
Dobrý den,
chtěl jsem vám poděkovat za pomoc. Společnost O2 nakonec uznala svou chybu
a minulý měsíc , jsme vše zdárně uzavřeli. Děkuji
S pozdravem
Filip Suchý