Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
tímto podávám stížnost na podvodný eshop, který odmítá již nadále komunikovat ve věci odstoupení od smlouvy. Doufám, že začne komunikovat aspoň s vámi.
zdůvodnění:
dne 31.1.2020 jsem si přes portál www.huglo.cz (dále jen obchodník) objednal a zaplatil zboží (v příloze mail s potvrzením objednávky, potvrzení o zaplacení a výpis účtu). Dne 1.2.2020 jsem zažádal přes webové rozhraní předmětného obchodníka o storno objednávky. Na toto došla odpověď, že toto již není možné, neboť je zboží na cestě. Společně jsme se tedy shodli na řešení, že provedeme odstoupení od smlouvy, kdy po doručení zboží jej obratem pošlu zpět a zažádám o odstoupení od smlouvy, přikládám komunikaci s obchodníkem Ve Všeobecných obchodních podmínkách resp. reklamačním řádu portálu je napsáno, že zákazník zašle zboží na adresu v ČR, která však není uvedena. Proto jsem obchodníka žádal o zaslání adresy, kam zboží odeslat. Obchodník přestal reagovat.
Zboží jsem do dnešního dne ani neobdržel. Dle sdělení obchodníka bylo zboží odesláno dne 3.2.2020. Obchodník mě vůbec neinformoval, že by mělo dojít k prodlení dodání zboží z důvodu vyšší moci. Dle podmínek dodání (https://huglo.cz/doprava-a-platba) je nejzazší doba dodání 60 pracovních dní.
Nákup zboží na portálu Huglo.cz
Odstoupení od smlouvy a vše s ní spojené
|
Tweet |
V případě uzavření smlouvy distančním způsobem (např. na e-shopu, po telefonu atd.) má spotřebitel ze zákona právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží. Toto je upraveno v § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů může však odstoupit od smlouvy ještě před převzetím zboží. Možnost odstoupit od smlouvy je tedy možná i před doručením zboží. Jedná se o bod 40 preambule směrnice č. 2011/83/EU o právech spotřebitelů.
Pokud odstoupení od kupní smlouvy zašle spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zašle až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady. Prodejce má dle ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, povinnost vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.