Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#40622Mylné informace ohledně poplatku a následné stržení částky 2247,- za služby,které ani nevyuzžívám

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 7 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.03.2020, před 5 lety

Denisa Veselá

Znění stížnosti

Dobrý den,

v únoru jsem se zaregistrovala na Be2,chtěla jsem vyzkoušet a chtělo to pouze poplatek 39 kč za vyzkoušení. Bohužel došlo k tomu,že mi po měsíci bylo strženo z účtu bez mého souhlasu 2247,- a vůbec těchto služeb vlastně ani nevyužívám. Psala jsem emaily,žádná reakce,v bance nemohou nic dělat,prý ta platba musí odejít a ať se zkontaktuji s Be2 a požádám o navrácení prostředků. Bohužel nereagují. Už dál nemůžu,nevím,co dělat. Banka mi nabídla možnost pozastavit internetové platby,ale není to řešení dlouhodobé. Můžete mi prosím poradit,co s tím dělat..
Mockrát děkuji
Veselá Denisa


Požadované řešení

Pomoci vyřešit tuto prekérní situaci,skončit s nějakým jejich členstvím a pokud možno reklamovat částku 2247,- Kč,abych ji dostala zpět,když nic z toho nevyužívám a podali mylné informace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2020 15:09, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).

K již zaúčtovanému poplatku spojenému s automatickou prolongací dodáváme, že by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení na straně společnosti, která je dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, povinna toto obohacení neprodleně vydat spotřebiteli. Nereaguje-li společnost na výzvy, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu, případně zaslání tzv. předžalobní výzvy dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád (více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva).

Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.3.2020 12:35, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.3.2020 15:48, před 5 lety


Denisa Veselá

Dobrý den,již jsem kontaktovala daný email,ale zatím bez odezvy. Mají na to prý 5 dní,takže počkám. Zatím moc děkuji. Veselá Denisa

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2020 18:12, před 5 lety

Stížnost tedy přeřazujeme zpátky na spotřebitelku, aby měla možnost doplnit navazující vývoj.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
24.3.2020 07:11, před 5 lety


Denisa Veselá

Dobrý den,takže společnost Be2 mi napsala,že se členství ukončí k datu 21.6.2020,ale na refundaci nemám nárok. Z důvodu mylných informací a zneužití mé platební karty bez jakéhokoliv uvědomění mé osoby,jak mám prosím dál postupovat,kam se můžu obrátit? Chci zpět mé peníze od společnosti, která mi nic vlastně ani nenabídla. Děkuji moc

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2020 13:08, před 5 lety

Asi nejrychlejší možností, jak je možné získat peníze zpátky je obrátit se na banku s žádostí o tzv. chargeback (tj. reklamace karetní transakce). Banka tak často dokáže ve spolupráci s karetní asociací zajistit vrácení peněz. Je však nutné předem počítat s tím, že společnost bude platbu požadovat nazpátek, což může být nepříjemné.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat. Zároveň ji žádáme o navrácení platby spotřebitelce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.4.2020 13:51, před 5 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2020 21:51, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.