Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 06.08.2013 bylo vlivem povětrnostních podmínek (vichřice) poškozeno mé vozidlo pojištěné na základě pojistné smlouvy č. 6286132515. Poškození vlivem živelné pohromy je kryto uzavřenou pojistnou smlouvou. Průběh vzniku pojistné události byl mnou pozorován a také byly z mé strany provedeny kroky k zabránění vzniku větší škody. Následně byla provedena fotodokumentace z místa samotného k prokázání působení povětrnostních vlivů na kontejnery, které poškození mého vozidla způsobily. To vše bylo ve stanovené lhůtě nahlášeno a následně i sepsáno do zápisu o poškození motorového vozidla. V návaznosti na tento zápis bylo likvidátorem osobně sděleno, že s výše zmíněným zápisem mám navštívit smluvní autoservis pojišťovny Kooperativa. V souladu s pokyny likvidátora bylo vozidlo do určeného servisu odvezeno a technikem servisu opět prohlídnuto. Minimální poškození, které bylo zjištěno nad rámec poškození uvedeného v zápise nebylo opravou řešeno, jelikož se jednalo o poškození nesouvisející s pojistnou událostí. Rozsah prací byl omezen na poškození v souvislosti s pojistnou událostí a takto to bylo po celou dobu řešení pojistné události pojišťovnou Kooperativa prezentováno a mnou vnímáno. V průběhu opravy technik autoservisu přišel na další poškození vozidla, které telefonicky oznámil a po mém odsouhlasení byly tyto práce provedeny. Oprava těchto dílu byla řešena a fakturována samostatně v rovině mé osoby a autoservisu. Po dokončení opravy jsem auto převzala a čekala na vyřízení pojistné události. Důležité je dodat, že při předání vozidla v servisu mi bylo pracovníkem servisu ústně sděleno, že byly provedeny práce nad původně dohodnutý rámec, které souvisí s pojistnou událostí, ale budou uhrazeny z Vaší strany. Tomuto jsem nevěnovala pozornost, ale následně se ukázal hlubší význam těchto slov - viz níže.
Faktura za provedené práce mi nebyla i přes mnoho výzev z mé strany do dnešního dne pojišťovnou Kooperativa předložena. Tuto fakturu mi až na mojí žádost vydal autorizovaný servis, avšak není v ní jasně uvedeno, které práce pojišťovna Kooperativa odmítá uhradit. Tyto práce mi byly až po několika urgencích zaslány dopisem, avšak ne formou faktury, jedná se pouze o rozepsání prací a dílů. Dopisem ze dne 15.11.2013 mi bylo sděleno oznámení o ukončení šetření pojistné události. V tomto oznámení bylo uvedeno, že byl proveden odpočet pojistného plnění ve výši 23.089,- Kč za poškození přední části vozidla. Tedy ze strany pojišťovny Kooperativa nebylo poškození přední části uznáno jako poškození v souvislosti se škodnou událostí.
S výsledkem uzavřené pojistné události jsem nemohla souhlasit, jelikož po celou dobu řešení pojistné události nic nenaznačovalo, že by některé poškození bylo ze strany pojišťovny Kooperativy rozporováno. Pokud by se tak ze stany pojišťovny Kooperativy stalo, nepožadovala bych opravu nad rámec poškození vzniklých v souvislosti s pojistnou událostí. Pokud bych tato poškození chtěla opravit, nezvolila bych na to smluvní servis, ale jiný spřátelený servis. Odsouhlasení rozsahu poškození odpovídalo i jednání autoservisu, který při zjištění potřeby opravy dílů, nesouvisející s pojistnou událostí, mě telefonicky kontaktoval a požadoval jejich odsouhlasení.
K výše uvedenému je nutné uvést , že:
- předání a rozsah oprav byl proveden na základě pokynů pracovníka pojišťovny Kooperativa,
- uzavření pojistné události proběhlo na základě faktury, která mi byla předložena pouze ze strany autoservisu, avšak jedná se o celkovou fakturu, nikoliv fakturu na částku, kterou pojišťovna Kooperativa odmítá zaplatit,
- posouzení k prokázání odmítnutí části poškození bylo provedeno dle tvrzení pojišťovny Kooperativa na základě odborného posouzení, které mi nebylo do dnešního dne předloženo,
- argumentace pracovníka pojišťovny Kooperativa pana Ing. Š. byla pouze účelová a neřešila věcně mé dotazy k pojistné události (opakující se tvrzení se změnou jejich pořadí v textu),
Závěrem k výše uvedenému je, že průběh pojistné události byl řešen v souladu s pojistnými podmínkami a v souladu s pokyny zaměstnanců pojišťovny Kooperativa. Odmítnutí plnění v celé výši je dle mého názoru nedůvodné a je povinností pojišťovny Kooperativa uhradit zbývající část faktury za provedené práce.
Živelné připojištění motorového vozidla
Požaduji, aby pojišťovny Kooperativa zaplatila zbývající částku.
|
Tweet |
V tuto chvíli by spotřebitelka musela prokázat, že poškození přední části vozidla je důsledkem pojistné události.
Ja zřejmé, že na odsouhlasené práce, které byly sjednány navíc a nevztahují se k pojistné události, se nevztahuje pojistné plnění. Servis by také tyto práce měl spotřebitelce vyúčtovat zvlášť.
Společnost Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group byla o podaných stížnostech informována. Doposud však neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.