Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Poté,co jsem se obrátil na firmu ICGF mi tato nabídla kompletní řešení mé pohledávky. Jak v přiloženém formuláři, tak i telefonicky jsem je mimo jiné i důrazně upozorňoval na blížící se termín možného promlčení této pohledávky. Byl jsem ubezpečen, že tuto okolnost berou v potaz a bude li třeba abych cokoliv podnikl, či v případě dotazu se mi ozvou. Po dvou měsících mi oznámili ukončení smouvy pro předluženost dlužníka, na kterou jsem je ostatně upozorňoval. Vzhledem k tomu, že Má upozornění naprosto ignorovali došlo k promlčení mé pohledávky a byl jsem tímto poškozen a prakticky zbaven možnosti jakéhokoliv dalšího vymáhání této pohledávky. Za tuto "službu" si naůčtovali 2490.- Kč.
Viz výše
Důrazně varuji před využitím "služeb" této povedené společnosti
|
Tweet |
Pro to, aby mohla společnost smluvní pokutu právem nárokovat je třeba, aby byla sjednána platně. Co se týká platnosti sjednání smluvní pokuty, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Jestliže by tedy ujednání o smluvní pokutě, bylo výslovně, srozumitelně a jednoznačně zaneseno v samotném těle smlouvy a spotřebitel by s ním souhlasil, bylo by možné konstatovat, že byla smluvní pokuta platně ujednána.
Porušila-li společnost svou smluvní povinnost (bylo-li ujednáno, že bude jednat tak, aby nedošlo k promlčení pohledávky), je povinna spotřebiteli nahradit škodu, která mu tím vznikla.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.