Počet nahlášených stížností: | 559 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
16.3.2020 jsem obkednavala roušky, kdy psali, že jsou skladem do 2-5 dnů. Po uhrazení mi napsali, že jsou k dodání do 10-40 dní. 18.3.2020 napsali, že jsou odeslané a budu je mít až 17.5.2020, což je 60 dní. První dny jsem se k nim nemohla vůbec dovolat, až nyní a operátorka byla velice nepříjemná, že prý jsem si to měla zjistit sama. U zboží bylo uvedeno skladem a dodací lhůta tam nebyla uvedena. Nyní mi řekla, že objednávku nezruší a peníze nevrátí, byla velice nepříjemná až přidrzlá. Již nikdy bych tohoto prodejce nevyužila. 100% nespokojenost.
zrušení objednávky a navrácení peněz, jelikož byly mylně podany informace
|
Tweet |
Při takto nevýhodně sjednané lhůtě pro dodání, která navíc v tento moment není ze strany prodejce ani nijak porušena, nemůže spotřebitel prozatím namítat případné prodlení prodávajícího způsobené pozdním dodáním. Jediný způsob, jak se spotřebitel může vyvázat, je následující.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Logickým výkladem tohoto ustanovení lze bezpochyby dospět k tomu, že toto právo náleží spotřebiteli i ještě před samotným převzetím zboží. Spotřebitel má tedy nárok na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu po celou dobu, po kterou je mu zboží dodáváno, a navíc i po dobu (zásadně) dalších 14 dnů po převzetí.
V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
napište nám prosím číslo objednávky. Situaci poté rádi prověříme.
Hezký den přeje
Kateřina K..
Zákaznický servis PoštovnéZDARMA.cz
Dobrý den číslo objednávky je 3143023. Jarmila Pytlíková
bohužel toto není číslo naší objednávky, prosíme o zaslání potvrzení k dořešení situace.
Hezký den přeje
Kateřina K..
Zákaznický servis PoštovnéZDARMA.cz
Dobrý den omlovam se za spletene číslo. Číslo objednávky je 102537637 Jarmila Pytlíková
děkujeme za informaci a omlouváme se za komplikace. Nabízíme Vám možnost tzv. odložené platby, tedy že Vám bude platba za Vaše zboží vrácena zpět, ale jelikož je Vaše objednávka vyexpedovaná, plánovanému doručení zboží již bohužel nezabráníme.
Pokud o zboží nebudete mít zájem, prosíme o jeho vrácení zpět na naši adresu:
Ateli s.r.o.
(číslo objednávky)
Řepná 23
321 00 Plzeň - Litice
Pokud si budete chtít zboží nechat po jeho doručení, prosíme o zaslání částky za zboží podle následujících platebních údajů:
Majitel účtu:: Ateli, s r.o.
Číslo účtu:: 2900295296
Kód banky:: 2010 pro ČR
Název banky:: FIO banka
Variabilní symbol: číslo Vaší objednávky
Děkujeme za pochopení a prosíme o informaci, zda tedy s touto navrhovanou metodou tzv. odložené platby souhlasíte a případně také o zaslání čísla Vašeho účtu, na který požadujete vrácení peněz.
Hezký den přeje
Kateřina K..
Zákaznický servis PoštovnéZDARMA.cz
Dobrý den, žádám o vrácení peněz a zrušení objednávky, jelikož roušky jsem si již musela pořídít jinde. Vy mi nabízíte vrácení peněz a při dodání zboží je mám znovu zaplatit a zboží vrátit a požadovat opět peníze zpět. To mi přijde úplně nesmyslné. Jarmila Pytlíková
prosíme o zaslání čísla účtu, kam částku vrátíme. Ve zprávě Vás informujeme o tom, že Vám vrátíme peníze za tuto objednávku a až Vám bude zboží doručeno máte 2 možnosti.
1)ponechání zboží a následné uhrazení
2)vrácení zboží na uvedenou adresu.
Hezký den přeje
Kateřina K..
Zákaznický servis PoštovnéZDARMA.cz
Dobrý den číslo účtu pro vrácení peněz je 455486043/0800 je to učet ze kterého byly peníze zaslány. S pozdravem Jarmila Pytlíková
požadavek na vrácení peněz jsme zadali do systému.
Peníze vracíme v zákonné lhůtě, tedy maximálně do 14 dnů od zadání požadavku. Uděláme vše proto, abychom Vám je zaslali co nejdříve to bude možné.
Děkujeme za pochopení a přejeme Vám pěkný den.
Hezký den přeje
Kateřina K..
Zákaznický servis PoštovnéZDARMA.cz
Hodnocení: