Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Na tomto e-shopu jsem si objednala šaty, které mi nesedly a hned druhý den jsem je odeslala se všemi potřebnými náležitostmi zpět (vyplněný formulář a kopii faktury, tak jak sám e-shop vyžaduje), abych zbytečně neprotahovala 14 denní dobu na vrácení zboží. Po dvaceti dnech, kdy mi peníze stále nepřišly, jsem se snažila tři dny dovolat na uvedený telefon, který samozřejmě nikdo nezvedal. Po mailové komunikaci mi nakonec napsali, že faktura která mi přišla do mailu vlastně není faktura a vrácení zboží neuznávají, protože jsem nezaslala zpět účtenku, která vůbec neexistovala, a že mi šaty posílají zpět na mé další náklady! S tím jsem nesouhlasila a teď nemám ani šaty, ani peníze.
Dále budu řešit občanskoprávní cestou.
Šaty Milly
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení. Prodávající není oprávněn podmiňovat možnost odstoupení od smlouvy vrácením účtenky, je to doklad o koupi, který spotřebitelce náleží i po odstoupení od smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.