Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 9.6.2014 jsem zaplatila jednodenní zájezd - Vyhlídkovou tramvají po Saském Švýcarsku pro dvě osoby ve výši 1180,- Kč.
Cestovní kancelář TOP Cestovatel mě informovala o tom, že ruší podepsanou cestovní smlouvu z důvodu neobdržení platby. Zájezd jsem uhradila portálu Zapakatel, ale slevové vouchery byly vystaveny následovníkem tj. Bránaslev.cz. Dle pokynů jsem poslala emailem čísla voucherů na info@branaslev.cz,. Na základě podané reklamace jsem obdržela asi před měsícem informaci o předání reklamačnímu oddělení s podpisem Kačka za Bránu slev.
Jelikož se marně již poněkolikáté dotazuji na výše uvedené adrese, zasílám moji stížnost Vám.
Věřím, že dostanu odpověď s informací o stavu mé reklamace.
Děkuji předem
Dagmar Řehořová
Vrátit zaplacenou úhradu zájezdu.
|
Tweet |
V těchto případech záleží, kdo byl prodejcem a zda společnost nebyla pouze zprostředkovatelem, který jednal na jméno a účet poskytovatele služby - pak by bylo třeba se svých nároků domáhat po něm. Také záleží na znění obchodních podmínek, zda obsahují např. garanci poskytnutí služby, případně jiná ustanovení v důsledku kterých by mohl spotřebitel svůj nárok uplatnit vůči slevovému portálu. Spotřebitelé by sice měli vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. Voucher je ale dokladem o uzavření smlouvy s poskytovatel služby. Zde by se předpokládala dobrá víra spotřebitele, že svůj závazek zaplatit za službu splnil poukázáním částky slevovému portálu, pokud tak stanovily podmínky smlouvy.
Na společnost Spojka Group s.r.o. byl podán insolvenční návrh (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=aa924b73-cebb-4f75-b4ee-24e069954127). Vzhledem k nejastnostem v právním posouzení dotčených vztahů, doporučujeme spotřebitelům, aby svou pohledávku do insolvenčního řízení přihlásili. Činí se tak u soudu, u kterého je podán insolvenční návrh. Nicméně jsme toho názoru, že uplatněním voucheru a jeho přijetím ze srany CK, přechází odpovědnost za splnění na CK.
Zde je možné stáhnout formulář pro přihlášení pohledávky i s pokyny pro jeho vyplnění: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR
Vzhledem ke skutečnosti, že byl podán insolvenčí návrh a společnost nevyužila možnosti reakce na stížnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
Hodnocení: