Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V záruční době jsme reklamovali robotický vysavač, reklamace nebyla uznána z důvodu porušení plomby, která měla být na jednom šroubu krytu, závada byla určena na laseru. Prodejce nám zaslal foto, kde je nálepka na šroubu porušena(nelze považovat za plombu), nejsme si vědomi, že jsme porušili tuto nálepku my. Po nastudování technikálií jsme zjistili, že přístup k laseru není tímto způsobem možný, čili odmontovaním vyfoceného krytu je bezpředmětné. V první reakci byla od prodávajícího nabídka opravy v hodnotě 2500,- za výměnu laseru, kterou jsme neakceptovali(cena vysavače 12tis.).Domníváme se, že je běžnou praxí neakceptování reklamací a zneužívání dobré víry spotřebitele za účelem vylákání dalších peněz za opravy.Po delší emailové komunikaci jsme nedospěli ke konsenzu, neproběhl ani jiný návrh prodejce na vyřešení reklamace smírnou cestou. Evidentně prodejce nechce ustoupit a spoléhá se, že většina spotřebitelů nebude řešit situace soudní cestou.
Xiaomi roborock sweep one + Záruka 30 měsíců + DOPRAVA ZDARMA Varianta: Barva: Bílá Kód: 3576/BIL
Oprava vysavače/ vrácení peněz
|
Tweet |
I v případě, kdy by byla "plomba" porušena spotřebitelkou, není její porušení důvodem k zamítnutí reklamace. Zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, žádnou takovou možnost nestanoví a ani prodávající se spotřebitelkou se nemohou dohodnout na dalších povinnostech pro spotřebitelku, což plyne z § 2174 občanského zákoníku.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.