Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
na konci roku 2018 jsme si půjčovali auto Audi A8. Zaplatili jsme pronájem vozu a vratnou kauci 10.000 Kč. 9. března 2020 nám vypršela doba, do kdy má pronajímatel kauci vrátit. Z celé částky nám vrátili 2480 Kč. Na co byl použit zbytek, to nevíme. Něco prý kvůli pokutě, něco kvůli úklidu. Po opakovaných telefonických výzvách nám ale pronajímatel žádné doklady, třeba o výši pokuty, nezaslal. Auto jsme předávali zpět v původním stavu, čisté a bez závad. Nic jiného bychom v předávacím protokolu určitě nepodepsali. Myslíme, že zcela neodůvodněné strhnutí vratné částky není úplně v pořádku.
Prosíme o zaslání důkazů, na co bylo použito stržených 7520 Kč.
Děkujeme.
zapůjčené vozidlo Audi A8 (1T1 6668), pronájem 27. a 28. 12. 2018
Prosíme o zaslání důkazů a dokladů, na co bylo použito stržených 7520 Kč.
|
Tweet |
Společnost je oprávněna ponechat si část vratné kauce pouze v případě, že k takovému jednání je dán objektivní právní důvod. Spotřebitel má právo na to, aby mu byly oznámeny a prokázány důvody, pro které mu společnost nevrátila část vratné kauce. Pokud tyto důvody nejsou dány, resp. nejsou relevantně podloženy, mohlo by se jednat ze strany společnosti o tzv. bezdůvodné obohacení. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Jedná-li se o bezdůvodné obohacení a společnost spotřebiteli bez zbytečného odkladu finanční prostředky nevrátí, může spotřebitel společnost vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.