Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13. 7. 2014 jsem u společnosti Baťa zakoupila dámskou letní obuv. Neuběhl ani týden a při chůzi došlo k přetržení nitky na nártu, jež byla ozdobena perličkami. Reklamační řízení bylo zahájeno 24. 7. 2014 a 11. 8. 2014 jsem si převzala zamítnutou reklamaci. S důvody zamítnutí jsem nesouhlasila, proto jsem požadovala přehodnocení jak na prodejně, tak rovněž na Baťa kontaktu dne 12.8.2014. Byla jsem odmítnuta, jelikož pro společnost byla reklamace již vyřízena a ukončena. Pro mě ovšem důvody zamítnutí postrádají sebemenší logiku. Odůvodnění zamítnutí reklamace jako např.:
• „Zákazník zakoupil módní obuv viz.zár.list- prvořadá je u ní módnost, nikoliv životnost.
• ... zpravidla se vyznačuje aktuálními módními prvky, které také určují její přibližnou životnost.
• … tato obuv není určena pro každodenní, časté používání…
• Ozdobné kamínky dostatečně fixovány, lepením i šitím. Běžným užíváním nemůže dojít k jejich samovolnému uvolnění.“,
jsou pro mě pouze důkazem nízké kvality a provedení.
Dle názoru Lenky Struhačové, resp. vedoucí prodejny, která zamítnutí reklamace těmito „argumenty“ „odůvodnila“ by si tedy zákazníci od teď při koupi měli klást otázku, jak vysoká je módnost bot, poněvadž právě to dle společnosti Baťa zřejmě určuje jejich životnost. Jak se totiž zdá, čím víc módní boty jsou, tím kratší je jejich životnost.
Jak bylo dále v zamítnutí reklamace navíc uvedeno, boty jsem neměla užívat ke každodennímu užití. Od teď jsou tedy zřejmě zákazníci nuceni chodit bosí či v holínkách nebo obuvi obdobného „nemódního“ typu, která nepodléhá módním trendům a není tak negativně ovlivněna jejich životnost. Módní obuv, jak byly boty několikrát označeny v reklamaci skládající se z malého odstavce pí Lenkou Struhačovou z důvodu
1. neexistence relevantních důvodů, kterými by zamítnutí reklamace mohlo být pádně odůvodněno
2.nedostatku času, během kterého měla být vada a předmět reklamace posuzován
3.kombinací obou
je tedy z pohledu akciové spoelečnosti určena k nošení maximálně asi tak třikrát. V neposlední řadě jsem nucena důrazně poznamenat, že ozdobné prvky nebyly v žádném případě lepeny ani šity, nýbrž navlečeny na nit, která byla k řemínku připevněna kovovou „sponkou“. V tomto případě nedošlo k odlepení či odtržení něčeho přilepeného či přišitého, ale k přetržení samotné nitě, zřejmě z důvodu konstrukční vady (nit nebyla dostatečně dlouhá na to, aby pnutí řemínku na nártu vydržela).
Závěrem jsem nucena vyjádřit nejenom nespokojenost s kvalitou výrobku, nýbrž i pobouření nad laxností zaměstnanců, kteří místo omluvy a vrácení peněz preferovali z výše uvedených „důvodů“ zamítnutí reklamace.
Dámská obuv vysoce módní lepená, zákl. vrch. mat. textil
Požaduji vrácení peněz, stejně jako při reklamaci.
|
Tweet |
I módní obuv musí splňovat určité parametry a nelze pouze s odkazem na skutečnost, že se jedná o módní obuv, reklamaci zamítnout. Pokud spotřebitel užívá obuv v souladu s pokyny, lze strandardně uplatnit reklamaci po celou dobu záruční lhůty. Od módní obuvi je nutné odlišit vysoce módní obuv. V případě vysoce módní obuvi se pak předpokládá také omezená životnost, jelikož nemusí splňovat ani kvalitativní podmínky, které jsou kladené na obuv módní
Spotřebitele ale chrání při uplatnění reklamace v prvních šesti měsících od převzetí zboží ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, které stanoví, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku by měl provést prodávající, pokud reklamaci zamítá. Bude-li prodávající trvat na zamítnutí reklamace, je možné výsledek reklamace rozporovat znaleckým posudkem. V případném sporu se tím vylepší důkazní postavení spotřebitele. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost BAŤA, akciová společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V takovém případě doporučujeme zastoupení advokátem. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
Hodnocení: