Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:238
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#40742Storno zájezdu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 14 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.03.2020, před 5 lety

Veronika Šimková

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 14.11.2019 jsme u Exim Tours objednali zájezd pro 4 osoby na 10 dní do Tuniska s odletem 30.6.2020 (č. zájezdu 132017871). Do 13.2.2020 jsme uhradili celou cenu zájezdu, část v penězích a část formou unišeků. Vzhledem ke stávající celosvětové pandemii a stavu nouze v ČR, jsme se rozhodli, že stornujeme tento zájezd.

Po telefonickém i písemném kontaktu s Exim tours nám byla zaslána k podepsání stornovaná smlouva, která obsahovala storno poplatek ve výši 6.000kč (který nemáme problém zaplatit) a zároveň nás upozornili, že stornem přijdeme i o hodnotu peněz zaplacenou v unišecích, která činí 17.000kč! Ale že storno poplatek může být odečten z unišeků, takže stornem vlastně přijdeme "jen" o 11.000kč (z původních 6.000kč).

Po telefonických rozhovorech z 25.3.2020 s Exim Tours, kdy jsem nechápala, proč přijdu o tolik peněz, mi bylo řečeno, že na stránkách Exim Tours jasně píšou, že pokud dojde ke stornování zájezdu ze strany zákazníka, propadají šeky cestovní kanceláři. Tato skutečnost však není uvedena ve VOP, které jsem obdržela spolu s cestovní smlouvou (a které jsem četla!) a ani když jsem na pobočce hradila část zájezdu unišeky jsem nebyla prodejcem upozorněna,že k této skutečnosti může dojít a pak o peníze z unišeků přijdu.

Po dalších telefonátech, kdy jsem se snažila po prodejci zjistit, proč to tak je, proč není tato skutečnost uvedena ve VOP mi bylo řečeno, že "to tak prostě je" a že jsem to měla najít na webových stránkách a že oni o tom nerozhodují. Na otázku, zda je možné převést zájezd do příštího roku, mi bylo řečeno, že to zatím nejde a že maximálně zatím můžu přesunout zájezd na září nebo říjen.

Vzhledem k dnešní situaci pandemie nechci vystavovat rodinu nebezpečí a rozhodli jsme se tento rok moře vynechat. Jelikož nikdo neví co bude dál (ztráta práce apod), byla bych klidnější kdybych své peníze dostala zpátky. Je možné v tomto případě požadovat po cestovní kanceláři celou částku, pouze bez storno poplatku ve výši 6.000kč? Nebo musím počkat, zda hranice zůstanou zavřené a pak bude muset nastat storno zájezdu ze strany prodejce? Straší mě myšlenka, že hranice např. v červnu otevřou a já si budu muset zvolit, zda uskutečnit zájezd a riskovat zdraví své a mojí rodiny nebo opět zvolit storno a přijít až o 80-90% z ceny zájezdu.

Nechceme dělat potíže, jelikož s Exim Tours cestujeme často a jsme jinak velice spokojení. Letos jsme chtěli vyrazit i s rodiči, kteří měli objednaný zájezd ve stejném termínu (č.132052713), ale bohužel se rozhodli vzhledem k vyššímu věku a velkému riziku, také stornovat letošní dovolenou u moře.

Současná situace nám nedává na výběr a zdraví je přednější. Vláda dělá různá opatření, jako odpuštění sociálního a zdravotního pojištění OSVČ, pomoc firmám kvůli mzdám zaměstnancům, odložení hypoték, nájmů apod. Jsme si plně vědomi, že i Exim Tours bojuje s touto krizí a věříme, že se určitě najde řešení vhodné pro obě strany a že vyjímky, které nejsou jinak přípustné v této těžké době budou tolerovány a zohledněny.

S úctou a pozdravem

Veronika Šimková.


Produkt

Storno zájezdu 132017871


Požadované řešení

Vrácení peněz se stornopoplatkem ve výši 6.000 kč (bez ohledu na to jakým způsobem a čím byla dovolená hrazena) nebo dárkový poukaz v plné hodnotě našeho zájezdu na rok 2021.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2020 13:39, před 5 lety

V závazkovém vztahu jsou strany - zde cestovní kancelář a spotřebitel - vázány jednak smluvním ujednáním, jednak obecně závaznými právními předpisy. Smluvní ujednání bývají obsažena jednak v "těle" samotné smlouvy, jednak v připojených obchodních podmínkách. Práva a povinnosti obsažená v těchto dokumentech jsou pro spotřebitele (za předpokladu jejich souladu s obecně závaznými právními předpisy) závazná.

Naopak nelze se ztotožnit s názorem, že pro spotřebitele je závazné jakékoliv sdělení upravující jeho práva a povinnosti, které vydá/zveřejní protistrana na svých webových stránkách. Pro spotřebitele je v řešené věci závazná smlouva a její obchodní podmínky.

I pokud by ujednání o tom, že v případě stornování zájezdu ze strany zákazníka dojde k "propadnutí" šeků ve prospěch cestovní kanceláře, bylo obsaženo v obchodních podmínkách, bylo by na zvážení, zda se v tomto případě nejedná o tzv. překvapivé ujednání ve smyslu ustanovení § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto zákonného ustanovení platí, že ustanovení obchodních podmínek, které druhá strana nemohla rozumně očekávat, je neúčinné, nepřijala-li je tato strana výslovně; k opačnému ujednání se nepřihlíží. Cestovní kancelář má mj. povinnost řádně informovat spotřebitele o podmínkách ukončení závazku.

V případě již zakoupeného zájezdu na pozdější měsíce (kupř. na léto či podzim letošního roku) může spotřebitel odstoupit od smlouvy už nyní, ovšem odstoupení se v takovém případě neobejde bez zaplacení storno poplatků. Je možné, že později odstoupit od smlouvy bez placení storno poplatků půjde rovněž, a to podle aktuální situace v dané destinaci a podle možnosti vycestovat. V případě, že by mimořádné okolnosti v místě pobytu nebo opatření státu znemožňovaly realizovat zájezd i v pozdějších měsících, šlo by o situaci, kdy by zákazník mohl odstoupit od smlouvy o zájezdu bez placení storno poplatků.

Více informacích najdete v našich článcích dostupných z:
https://www.dtest.cz/clanek-8002/na-co-mate-nove-pravo-pri-zruseni-zajezdu-kvuli-pandemii
a
https://www.dtest.cz/clanek-7953/koronavirus-a-ruseni-zajezdu

Nevrátí-li cestovní kancelář spotřebiteli jeho plnění ve výši, která mu náleží, mohlo by se jednat o tzv. bezdůvodné obohacení. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2020 11:21, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.