Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, psal jsem na Světomat.cz dopředu s tím, jaký je termín dodání. Bylo mi odepsáno, že garantují odeslání do 24 hodin. Objednal jsem zboží ve středu 18.3.2020. Hned druhý den mail, že přijali platbu a zboží je na cestě ke mě. Uběhl týden a nic mi nepřišlo, pouze opět ten samý mail o přijaté platbě. Pokud mi čech a česky odepíše, že garantuje odeslání do 24 hodin, tak přepokládam, že to pošle z České republiky. Nikoliv to, že zboží poletí přes celý svět a budu na to čekat měsíc. Toto je evidentní klamání zákazníka, slovíčkaření a nefér jednání. Tohoto překupníka už nikdy!
luxusní maska na obličej
Dodání zboží okamžitě nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Spotřebitel může zaslat podnět České obchodní inspekci, která celou věc prošetří a v případě, že zjistí, že došlo k pochybení prodejce či klamání zákazníka dle § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, uloží prodejci pokutu.
Dobrý den,
Situace samozřejmě není jednoduchá ani pro jednu stranu. Pro nás je to neskutečný zápřah a celý tým Světomatu nestíhá ani odpovídat na maily, ikdyž děláme co můžeme.
Co se týče objednávek, situace je následující.
Po přijetí platby, odesíláme zboží do 24 hodin. Doba dodání je 5-40 pracovních dnů.
Přesně takto to stojí pod produkty i v obchodních podmínkách a každý zákazník potvrzuje, že obchodní podmínky četl. Díky tomu, že s nimi musí i souhlasit, řídíme se nadále těmito podmínkami.
Pokud jste objednal a vše proběhlo v pořádku - přišel vám potvrzovací email - vaše zboží je na cestě k vám a bude doručeno tak, jak se obě strany dohodly.
Pokud vyvstane jakýkoliv problém, že bude třeba doba dodání překročená - vracíme peníze, nebo kompenzujeme škodu po domluvě.
Omlouváme se za prodlevu, se kterou odpovídáme. Děláme ale vše proto, abychom tuto situaci zvládnuli.
S pozdravem,
Jiří Kolomazník, Jednatel společnosti
Dobrý den pane Kolomazník,
pravdou je, že jsem Vám psal dopředu a ptal se na termín dodání. Odepsali jste mi mail o několika odstavcích, že garantujete odeslání do 24hodin a pod tím je věta, že doba odeslání není doba doručení. To je vcelku logické, že zboží nebude u kupujícího hned. Nicméně pokud odepisujete zákazníkům, že zboží odešlete do 24 hodin, většina z nich(včetně mě), to pochopí tak, že zboží máte na skladě a odešlete to 24 hodin z České republiky. Nebylo by na škodu lidem sdělit, že zboží skladem není, že si ho teprve objednáte někde ve světě a to na základě platby předem. A taky že 5 dní je spíše varianta utopická. Těch 5 dní tam máte jenom proto, když Vám něco zbyde něbo někdo něco vrátí. Jste jenom banda překupníků(možná jenom jeden), kteří se schovávají za slovíčkaření v šablonách, který odesíláte lidem. Bohužel pro nás to máte vymyšlené dobře a nikdo na Vás nemůže. Nicméně pokud se objeví na FB reklama na Vaše zboží, věřte mi, že si dam pokaždé těch pár vteřin práci a sdělím lidem, jak to s Vámi je. Co tak čtu všude možně nebo tady, tak je nás víc, kteří se nechali nachytat Vaším odesíláním do 24 hodin, výprodejem, akcí apod., ale podle mě je to klamání zákazníka a nefér jednání. Já udělám vše, aby se to dostalo do povědomí lidí a nic od Vás už nekupovali.
Mimochodem dnes je to 16 dní od objednávky, to je odeslání do 24 hodin? Chápu no, přes celý svět to chvilku trvá.
S pozdravem
Roman K. Váš nespokojený zákazník
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.