Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, mám zaplacenou zálohu 3000Kc na dovolenou v Řecku 27.6.2020. Cena zájezdu je 51000 Kc. Požádala jsem CK o vyčíslení storno, protože s ohledem na momentální situaci ve svete, nehledě na to,že jsem s dětmi doma za 60% platu chceme dovolenou zrušit. CK mi poslala částku za storno 20 000Kc, coz dělá víc jak 30% z celkového zájezdu. CK odmítá zaslat řádně vyčíslení, nebo číslo letenek pro kontrolu u společnosti Smart Wings, tvrdí že 18000 Kč dělají letenky 2000Kc poplatky. Když požádán o doklad, napisi pouze že to je jejich soukromá věc. Můžete mi prosím poradit, jak se s CK domluvit? Opravdu se mi nechce platit takové storno, když budu sedět doma. Do 30.3. mám zaplatit zálohu 22 000Kc a nevím, zda o ní nepřijdu, protože této cestovce již nevěřím. Ve smlouvě je uvedeno: 50 a více dní skutečné náklady CK, min. však 1000Kc. U 40 dni a níže, je storno 20 %. Děkuji za jakoukoliv radu.
Dovolena
Jakoukoliv radu, aby poslali skutečné náklady, 30% mi přijde opravdu dost.
|
Tweet |
Problematice rušení zájezdů jsme se věnovali v tomto článku: https://www.dtest.cz/clanek-7953/koronavirus-a-ruseni-zajezdu
Pokud by zájezd měl proběhnout nyní, kdy nařízením vlády zakázáno občanům ČR vycestovat do zahraničí, nebo ve chvíli, kdy je daná destinace zasažena pandemií nemoci Covid-19, měla by spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení celé zaplacené částky. Vzhledem k tomu, že má zájezd proběhnout až v červnu letošního roku, a nemůžeme nyní s jistotou předvídat vývoj budoucí situace, nárok na odstoupení od smlouvy bez sankce v tuto chvíli nevzniká. Pokud by však situace trvala nadále i v době zájezdu, spotřebitelka by měla nárok na vrácení celé zaplacené částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.