Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17. 8. 2014 jsem se pokusil online založit účet u mBank. Přišla mi výzva k odeslání kopie dvou dokladů + výpisu z existujícího účtu a to e-mailem.
Přestože elektronickou poštu nepovažuji za zrovna bezpečné médium pro přenos osobních informací, zaslal jsem požadované dokumenty následující den (18. 8. 2014).
Jelikož jsem se začátkem srpna oženil, poslal jsem kopii svého občanského průkazu s ostřiženými rohy + dvě doplňková potvrzení s razítky (o změně stavu a změně trvalého bydliště) a řidičský průkaz. Obojí samozřejmě oboustranně.
19. 8. mi přišla však odpověď: "Vaši žádost a k ní zaslané dokumenty bohužel nemůžeme akceptovat. Dovolujeme si Vás požádat, abyste žádost vyplnil, jakmile budete mít platný doklad totožnosti, a zároveň abyste v žádosti uvedl Vaše platné a aktuální údaje, včetně adresy trvalého pobytu."
Založení běžného účtu s bonusem po 600 Kč pro nového a stávajícího klienta (za doporučení).
Žádám přezkoumání zaslaných dokumentů, což uznávám může znamenat zvýšené úsilí, neboť jde o více dokumentů, a uznání jejich platnosti.
Jakmile dojde k ověření, že jsem do žádosti vyplnil tytéž údaje, které jsou aktuálně platné a zaznamenané na doplňujících potvrzeních, žádám o založení účtu podle pravidel akce z 11. - 17. 8. 2014, tj. včetně vypořádání výše zmíněného bonusu.
Až mi bude doručeno číslo účtu, v souladu s pravidly převedu požadovanou 1 Kč na nový účet (kvůli ověření).
|
Tweet |
Zákon o občanských průkazech stanoví, že platnost občanského průkazu skončí nabytím právní moci rozhodnutí o zrušení údaje o místu trvalého pobytu. Banka má povinnost identifikovat klienta při založení účtu platným průkazem totožnosti. Identifikačním údajem je mimo jiné i trvalý pobyt. Tyto identifikační údaje si banka ověřuje z průkazu totožnosti a dále zaznamenává dobu platnosti průkazu. V tuto chvíli si tedy banka údaje nemůže ověřit z platného průkazu totožnosti, proto jsme názoru, že jednala v souladu se zákonem.
Vzhledem k tomu, že podnikatel nevyužil možnosti vyjádřit se k případu, a s ohledem na princip dobrovolnosti služby VašeStížnosti.cz jsme se rozhodli stížnost uzavřít. Případný spor tak může být řešen pouze v občanskoprávním řízení.