Společnost


Veronika Lencová

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#40793Neoprávněné storno

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.03.2020, před 5 lety

Tomáš Hamza

Znění stížnosti

D.den,chystal jsem se na víkend,v termínu 9 - 13.4.Narazil jsem na portál,který reklamuje poskytovatelům ubytování.Na jedno z nich jsem odpověděl a zaplatil dne 4.3.20 požadovanou zálohu 5 tis.12.3.20 jsem podal písemně (formou sms a i mailem) požadavek o zrušení rezervace.Paní odpověd,že tedy ano, že tedy zítra obvolá pensiony a zeptá se,jak oni řeší storno.Já jsem jí odpověděl, že jsem jí odesl. zálohu a ona mě nedodal žádnou smlouvu kde by byly podmín. storna a ani záloh. fakturu. Po dlouhém psaní mi bylo zděleno, že si odeč 20% a zbytek vrátí. Dlouho jsem nesouhlas,ptal jsem se na základě čeho mi účtu.20% ale abych o své peníz. nepřišel úplně,napsal jsem ať pošle kolik uzná ona a že to tak nenech. Mohu se vás tedy zeptat na svá práva a jak se mohu už z princip bránit proti takovému jednání? Pani má ofic stránky,kde nabízí své služby, včet pronáj ubyt, jenže způsob, který není zrovna stand (bez smlouvy, bez faktur) a ve finál klienta dle mého nepráv připraví o peníze. Děkuji za radu


Produkt

Slušně jsem požádal o navrácení zaplacené zálohy a nabídl 4% a pak souhlasil i s 10%


Požadované řešení

Navrácení celé neprávem si ponechané částky, nebo min. 50% Rád bych aby se to nestalo dalším klientúm této ,,vykutálené" pani. Na vše mám písemnou komunikaci mezi mnou a paní, děkuji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.4.2020 11:45, před 5 lety

Tím, že si spotřebitel rezervuje ubytování prostřednictvím portálu, vytváří si rezervaci ubytování u poskytovatele služeb, nikoliv pak u portálu samotného. Od tohoto okamžiku rezervační portál vystupuje výhradně jako prostředník mezi spotřebitelem a poskytovatelem, který předá informace o rezervaci příslušnému poskytovateli a pošle jeho jménem e-mail s potvrzením rezervace.

To však provozovatele portálu nezbavuje povinnosti informovat spotřebitele o ceně nebo o způsobu jejího určení. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku, tedy i o případném storno poplatku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Nebyl-li mezi provozovatelem portálu a spotřebitelem ujednán storno poplatek či jiné bližší podmínky pro případ ukončení smluvního vztahu, neměl by při zrušení rezervace a vracení peněžních prostředků provozovatel portálu svévolně určitou část peněžních prostředků zadržet a spotřebiteli nevrátit. V takovém případě by se mohlo jednat o tzv. bezdůvodné obohacení. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2020 21:01, před 5 lety

Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.