Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#40807Nedodané zboží po opravě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 16 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.03.2020, před 5 lety

Jana Hochmanová

Znění stížnosti

Dne 25.2.2020 jsem zakoupila chytré hodinky, po pár hodinách používání samovolně praskl displej. Na tento typ závady výrobce poskytuje zdarma opravu. Druhý den 26.2. jsem zboží odnesla do prodejny, kde bylo odesláno do servisu na mimo záruční opravu s tím, že mě servis bude případně kontaktovat s cenovou nabídkou. Nikdo mě nekontaktoval, ale okolo 10.3. jsem dostala pouze upozornění z mobilní aplikace, že zboží bylo servisem odesláno a bude do 3 dnů doručeno. Od té doby několikrát týdně volám na zákaznickou linku a pokaždé se dozvím něco jiného. Nejdřív, že hodinky jsou ve skladu v Praze a brzy je doručí, poté že jsou už naložené v autě a doručí je do 2 dnů(20.3), 23.3. hodinky vůbec neviděli v systému a nevěděli kde jsou, 24.3. mi řekli, že se tam zkoumají kamerové záznamy, pokaždé hovor končil větou "předám to na reklamační oddělení a oni vás kontaktují emailem", ten ale nikdy nepřišel. Do této chvíle jsem byla přesvědčena, že hodinky jsou opravené a na cestě. Dnes 27.3. mi Alza předala kontakt na servis v Bratislavě, kde hodinky byly na opravu a tam jsem se dozvěděla, že oprava byla zamítnuta na přání zákazníka, přitom mě s cenovou nabídkou nikdo za celou dobu nekontaktoval - ani Alza ani servis. Teď už jsem se smířila s tím, že opravené nebudou, ale i tak by mi je Alza měla doručit, což za 3 týdny neučinila a nevědí kde jsou.


Produkt

Chytré hodinky Apple Watch Series 3 38mm GPS Stříbrný hliník s bílým sportovním řemínkem , Sériové č. SGJ9C2S2YJ5WY


Požadované řešení

Pokud Alza hodinky po cestě ztratila, požaduji vrácení peněz. Dále požaduji vysvětlení, proč mě nikdo nekontaktoval ohledně opravy a jak je možné, že mě na zákaznické lince informovali, že hodinky jsou opravené a proč podávají klamavé informace, když nemají ponětí kde se zboží nachází.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2020 20:19, před 5 lety

Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, stanovuje případy, kdy je věc vadná. Za vadu věci se bude považovat, pokud věc nebude mít vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Věc bude také vadná, pokud se nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. Věc také musí odpovídat jakosti nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze.

Má-li věc vady, může spotřebitel žádat opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je však možné pouze v případě, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Nelze-li vadu odstranit opravou věci nebo dodáním nové věci (např. proto, že vadou trpí celá série), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel taktéž žádat přiměřenou slevu. Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Rozhodnutí o tom, jestli reklamaci vůbec provede, činí prodávající dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb, o ochraně spotřebitele, zpravidla ihned. Prodávající je povinen reklamaci přijmout k řešení.

Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. (Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.) Náklady na vyřízení reklamace nese prodávající a reklamace je tedy pro spotřebitele zdarma; ujednají-li si strany něco jiného, nepřihlíží se k tomu.

Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2020 21:02, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.