Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
mám problém s e-shopem systemsmart.cz. Tuto firmu jsem si vybrala, tak jako vždy, přes Váš server a na základě recenzí zákauníků.
V nedělí 15. 3. jsem zde uskutečnila objednávku respirátoru FFP2, za cenu včetně poštovného 428,-. Pokyny k platbě jsem obdržela ihned po odeslání objednávky a hned ji uhradila převodem na účet. Zboží mělo být naskladněno a k odeslání 18.3. 2020. V pondělí mi přišel e-mail s avízem k zaplacení částky na jiný BÚ než byl ten původní, následně po mně chtěli doplatit 10,-Kč, ve třetím e-mailu dokonce 99,-Kč! Nic jsem nedoplácela, až jsem je upozornila, že vše nahlásím dTestu, tak o doplatku přestali mluvit. Neustále e-shopu píši urgence, v neděli mě ubezpečili, že zboží již v pondělí 23. 3. odesílají, samozřejmě, že se tak nestalo. Dnes před chvílí mi napsali, že zboží odesílají až 3 dny po potvrzení objednávky.
Dnes před chvílí mi napsali, že zboží odesílají až 3 dny po potvrzení objednávky. Neustále mě ubezpečují, že zboží je již k odeslání a nově, že dnes ráno bude předán České poště k doručení. Do této chvíle jsem žádné oznámení od ČP o přijetí zásilky k doručení neobdržela, je zjevné, že e-shop neustále podává lživé informace.
Něco je s tímto prodávajícím ve velkém nepořádku.
Děkuji za Vaši spolupráci.
S pozdravem,
Simona Hajslerová
3M respirátor FFP2 9322 N95
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.