Společnost


ŠkoFIN s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#40818Neopravnene prodlouzeni smlouvy, nezaslani splatkeveho kalendare a nilova komunikace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
27.03.2020, před 5 lety

Adam Muller

Znění stížnosti

Dobry den,

cca. mesic zpet jsem prodlouzil smlouvu ( 1038611) , kterou jsem odsouhlasil emailem a po nekolika minutach jsem zjistil, ze smlouvu jsem si spatne vylozil a nelze sni souhlasit.Nesouhlas byl odeslan ten samy den.

Cekal jsem, ze mi bude vytvorena nabidka dle mych pozadavku, ale to se bohuzel nestalo.

V soucasne chvili nemam od vas zadne dokumenty k nove smlouve, ale dle infa smlouva jiz bezi.

Jedna se o standartni postup?

Dekuji

Adam Muller


Produkt

operativni leasing c.s.: 1038611


Požadované řešení

Zmena slouvy, 2roky by zustaly, najezd km: 140 000 a cena cca 17 500s dph

Dekuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.4.2020 12:46, před 5 lety

Podstata stížnosti se vztahuje k uzavírání smluvního závazku. Dle ustanovení § 1742 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, obecně platí, že přijetí nabídky (tj. v řešené věci souhlas s prodloužením) lze zrušit, dojde-li zrušení navrhovateli nabídky (tj. v řešené věci společnosti) nejpozději s přijetím.

Přijetí by mělo být možno odvolat až do okamžiku, kdy se společnost o přijetí smlouvy dozví, protože teprve v této době může podle smlouvy jednat. To znamená, že ačkoliv e-mail s informací o odvolání dříve uděleného souhlasu s prodloužením smlouvy dojde společnosti až po e-mailu původním, který obsahuje souhlas, tento fakt není s ohledem na výklad tohoto ustanovení rozhodující. Rozhodující je fakt, zda společnost v době, kdy jí došel e-mail s odvoláním souhlasu, již jednala podle dříve zaslaného e-mailu či nikoliv. Zjednodušeně řečeno, souhlas lze odvolat do doby, než si osoba jednající za společnost e-mail obsahující souhlas s prodloužením přečte a začne podle něj činit odpovídající právně relevantní kroky.

Pokud vyžaduje zákon pro právní jednání určitou formu, lze zrušit nabídku v téže nebo přísnější formě. To znamená, že byl-li souhlas poskytnut formou e-mailu, bude i zrušení tohoto souhlasu možné poskytnout ve formě e-mailu nebo ve formě přísnější

Ačkoliv není ve stížnosti samotné blíže uvedeno, čeho se uzavřená smlouva týká, s ohledem na předmět podnikání společnosti uvádíme i následující informace. Dle ustanovení § 104 zákona č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru, platí, že smlouva o spotřebitelském úvěru vyžaduje písemnou formu a musí obsahovat informace podle § 106 až 108 a § 109 odst. 1. Dle ustanovení § 564 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že vyžaduje-li zákon pro právní jednání (zde pro uzavření smlouvy o spotřebitelském úvěru) určitou formu, lze obsah právního jednání změnit (zde prodloužit dobu, na kterou je smlouva sjednána) projevem vůle v téže nebo přísnější formě.

Dle ustanovení § 105 zákona č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru, platí, že poskytovatel nebo zprostředkovatel poskytne spotřebiteli jedno vyhotovení smlouvy o spotřebitelském úvěru v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat neprodleně po uzavření (zde po prodloužení) této smlouvy.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při finančním arbitru. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.finarbitr.cz/cs/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2020 16:57, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.