Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 5. 12. 2019 jsem si u společnosti
ONLINESHOP.cz, Nádražní 583, Semily 51301, zakoupila v eshopu
Parní mop Hoover CA2IN1D 011 v hodnotě 2770,- Kč.
Po prvním použití parního mopu s nástavcem malým kulatým kartáčkem, se při čištění štětiny na kartáčku slehly a zdeformovaly tak, že už kartáček nešel použít (nevydržel horkou páru).Po dohodě s reklamním oddělením jsem kartáček nafotila a poslala s reklamací.
Výrobek jsem 10. 1. 2020 poprvé reklamovala s tím, že mě bylo nabídnuto panem Hanušem (vyřizoval první reklamaci) z reklamního oddělení, že může výrobek zůstat u mě (spotřebitele)a vadný kus mě bude poslán.
I přes to jsem výrobek poslala celý. Když přišel zpět, zhrozila jsem se, v jakém byl stavu. Zaprášený v krabici naházený, nezabalený, igelity roztrhané, šňůra zamotaná a jen tak v krabici hozen nový kartáček.
Když se situace s deformací u vyměněného kartáčku opakovala, dala jsem podnět 3. 2. 2020 k druhé reklamaci, kterou řešila paní Dědečková. Vysvětlila jsem jí první zkušenost z vrácení mopu ze servisu, a tak jsme se domluvily na tom, že když nechci posílat parní mop do servisu celý, že kartáček pošlou s tím, že parní mop zůstane u zákazníka. Požádala mě o č. z výrobního štítku, což jsem ofotila a štítek jí přeposlala.
Po tomto už mě nikdo neoslovil, neposlal avízo o svozu výrobku nebo něco obdobného. Na to, zda mě bylo posláno avízo nebo upozornění na svoz, se mě paní Dědečková též ptala a já jí odpověděla, že žádné avízo ani upozornění nepřišlo. Dále neřešila… Pouze ze servisu jsem si po přidělení kódu stáhla údaje o přijaté zakázce na servis s popisem, jak bude reklamace řešena. Mimo jiné údaje o spotřebiči,prodejci, datumy a zákazníkovi pro mě byl směrodatný údaj:
Návrh řešení reklamace:
Řešení: Doplnění příslušenství
Příslušenství: Poslat koncovému zákazníkovi
Umístnění: U zákazníka v bytě
Po tomto jsem vyčkávala na příslušný díl k parnímu mopu.
Když se tak nestalo po uplynutí 30 denní lhůty reklamace, parní mop jsem 5. 3. 2020 poslala na adresu odesílatele: ONLINESHOP.cz s tím, že Odstupuji od smlouvy za nedodržení lhůty pro reklamaci a žádám o vrácení částky s lhůtou 15 dní. Též jsem je informovala emailem, kde se paní Dědečková pouze dotázala, na kterou adresu jsem mop zaslala a že v příloze není poštovní lístek, což jsem napravila. Od té doby se nikdo neozval.
Když jsem částku 26. 3. 2020 neměla na účtu, kontaktovala jsem telefonicky společnost ONLINESHOP.cz abych zjistila, kdy mě bude částka poukázána na účet. Slečna co telefon přijala, mě sdělila, že to na reklamační vyřídí, že po telefonu nekomunikují. Na to přišel email s tím, že reklamace byla zamítnuta pro neposlání celého výrobku a nemám právo na odstoupení od smlouvy.
A poslaly nové přijetí reklamace ode dne 26. 3. 2020.
S tím samozřejmě nesouhlasím, a proto Vás žádám o vyjádření, prošetření a kontrolu.
Parní mop Hoover CA2IND 011
Žádám Odstoupením od smlouvy a vrácení částky za výrobek plus poštovné.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. (Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.) Výsledek reklamačního řízení nehraje pro povinnost dodržet danou lhůtu žádnou roli; pokud prodejce reklamaci v řešené věci zamýšlel zamítnout, měl tak učinit v zákonem stanovené lhůtě. Po uplynutí lhůty má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy bez ohledu na to, zda reklamace byla (po uplynutí lhůty) zamítnuta či nikoliv.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Ačkoliv jsme se již výše vyjádřili k tomu, že třicetidenní lhůta platí i pro reklamační řízení, na jehož konci je zamítnutí reklamace, závěrem doplňujeme následující. Není-li dán objektivní důvod pro zasílání celého výrobku, postačí, když spotřebitel zašle k reklamačnímu řízení pouze vadnou součást. To v řešené věci ostatně navrhla spotřebitelce sama společnost; spotřebitelka se tedy v procesu vyřizování reklamace řídila pokyny prodávajícího.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.