Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
11.ledna 2020 jsem objednala troje hodinky pro zdravotní sestry, č. obj. 002229. Zaplatila jsem z účtu 550 Kč + 90Kč poštovné, celkem 640 Kč. 23.1.2020 jsem zboží mailem urgovala, dne 6.2.2020 jsem psala mail podruhé. 25.2.2020 jsem poslala dopisem s dodejkou žádost o zrušení objednávky a vrácení peněz s termínem do 15.3.2020. Dopis byl převzatý dne 28.2.2020. 10.3.2020 přišel mail z e-shopu, že moje objednávka byla stornována. Dosud (28.3.2020) mi ale nebyly vráceny peníze na účet.
Hodinky pro zdravotní sestry v ceně 220 + 170 + 160 Kč, č. zboží 282, 297 a 141.
Okamžité vrácení peněz včetně poštovného, tedy celkem 640 Kč na účet, ze kterého byla objednávka hrazena.
|
Tweet |
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající spotřebiteli peněžní prostředky i nadále nevrací, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)]. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (viz úprava domněnky doby dojití v § 573 občanského zákoníku). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (viz § 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Platbu za objednané zboží jsem dnes odeslala spotřebitelce zpět na účet. Gryc
Děkuji dTestu za vyřízení. Paníze dnes přišly na účet.
Spotřebitelka potvrdila vrácení platby.
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme s dosažením dohody.