Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Koupila jsem si v Datartu v Teplicích telefon iPhone 4 za 8990Kč+příplatek za pojištění. Později mi telefon upadl na zem a rozbil se mi display. V rámci pojistky jsem ho dala Datartu opravit. Ten ho poslal firmě Bels.Telefon mi přišel,display opravený,ale měla jsem slabý (skoro žádný) příjem wifi,proto jsem telefon dala na reklamaci. Datart ho poslal firmě Britex, kde mi zjistili neodbornou opravu telefonu a záruku zamítli.Cituji: stopy neodborné demontáže, prošroubovaná plomba vlhkosti, chybějící zemnící plech a neoriginální LCD panel. Britex mi navrhl mimozáruční opravu za 17 908 Kč. Nakonec mi Datart poskytl výměnu MT za nový. Jelikož tento typ se už nevyrábí,byl mi poskytnut MT vyšší třídy 4S,který je o 1000Kč dražší. Datart mi dal slevu 500Kč a 500Kč jsem doplatila ze svého.Výměnou MT mi zanikla pojistka.Opět jsem si nový telefon připojistila za 1249Kč.Celkem jsem tedy platila 1749Kč.Neměla by nové pojištění zaplatit fa.Bels,popřípadě p.J.,který neodbornou opravu prováděl?
iPhone 4, 8 GB White, výrobní číslo: 013668002858206
Žádáme o náhradu pojistného na mobilní telefon ve výši 1249 Kč.
|
Tweet |
Spotřebitelka by si v tuto chvíli měla ověřit, s kým uzavírala smlouvu o opravě. Zda se jednalo přímo o společnost Datart, nebo ta jenom nějakým způsobem uzavření smlouvy zprostředkovala. Zhotovitel odpovídá za řádné provedení díla. Pokud při provádění díla vznikne na věci škoda, odpovídá za ni. V tuto chvíli by bylo nutné vyčíslit skutečnou škodu, která na výrobku vznikla neodborným zásahem. Skutečnou škodou se rozumí újma spočívající ve zmenšení majetkového stavu poškozeného a reprezentující majetkové hodnoty, které bylo nutné vynaložit, aby došlo k uvedení věci do předešlého stavu. Částka by byla pravděpodobně nižší, než pořizovací cena telefonu, protože by se odečetlo to, co lze dále využít. Skutečnou škodu by ale musel vyčíslit soudní znalec. Škoda se hradí v penězích nebo uvedením v předešlý stav. Strany se v tomto případě dohodly ma jiném řešení situace. Proto zde nespatřujeme úhradu nové pojistky jako škodu, kterou by strana byla povinná ohradit.
Vzhledem k tomu, že společnost DATART INTERNATIONAL,a.s. dosud nevyužila možnosti reakce prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, rozhodli jsme se případy z tohoto důvodu uzavřít.