Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
26.3.2020 při prohlížení facebooku se mi objevila reklama na e-shop světomat, prošel jsem pár položek v nabídce, kde mě zaujal dezinfekční gel na ruce 50 ml za 129.- Kč , dále čtu poznámku " SKLADEM " "ODESÍLÁME DO 24 HODIN " ... atd, potěšen, že se dá v této nelehké době něco takového ještě sehnat, jsem rychle naklikal 3 Ks, provedl platbu kartou, prostě klasická objednávka za celkem 445.- Kč , okno prohlížeče s dokončenou objednávkou jsem zavřel, takže ani nevím zda to ukázalo nějaké číslo objednávky, vždy spoléhám, že veškeré informace příjdou na email. po 5 dnech nepřišlo nic, 2x jsme psal na kontaktní email a také bez odpovědi.
odkaz na konkrétní zboží: https://svetomat.cz/product/dezinfekcni-antibakterialni-gel-9990-ochrana/
Dezinfekční Antibakteriální gel 99,90% ochrana
Vrácení peněz, začít komunikovat
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Spotřebitel může zaslat podnět České obchodní inspekci, která celou věc prošetří a v případě, že zjistí, že došlo k pochybení prodejce či klamání zákazníka dle § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, uloží prodejci pokutu.
Dobrý den,
Situace samozřejmě není jednoduchá ani pro jednu stranu. Pro nás je to neskutečný zápřah a celý tým Světomatu nestíhá ani odpovídat na maily, ikdyž děláme co můžeme.
Co se týče objednávek, situace je následující.
Po přijetí platby, odesíláme zboží do 24 hodin. Doba dodání je 5-40 pracovních dnů.
Přesně takto to stojí pod produkty i v obchodních podmínkách a každý zákazník potvrzuje, že obchodní podmínky četl. Díky tomu, že s nimi musí i souhlasit, řídíme se nadále těmito podmínkami.
Pokud jste objednal a vše proběhlo v pořádku - přišel vám potvrzovací email - vaše zboží je na cestě k vám a bude doručeno tak, jak se obě strany dohodly.
Pokud vyvstane jakýkoliv problém, že bude třeba doba dodání překročená - vracíme peníze, nebo kompenzujeme škodu po domluvě.
Omlouváme se za prodlevu, se kterou odpovídáme. Děláme ale vše proto, abychom tuto situaci zvládnuli.
S pozdravem,
Jiří Kolomazník, Jednatel společnosti
Dobrý den pane Kolomazníku, posíláte sem univerzální odpověď , kterou jen kopírujete, ke každé stížnosti na Váš eshop. Moji stížnost jste zřejmě ani nečetl, jelikož tam řeším to, že mi od Vás nepřišel žádný email s potvrzením objednávky a platby. Pokud chcete, zašlu Vám potvrzení o platbě. Vše by se dalo řešit dohodou po Vašem kontaktním emailu, kdyby na něj někdo reagoval, kontaktní telefon raději neuvádíte. To že máte ve svém obchodě chytře udělané obchodní podmínky a na zboží se bude čekat až 40 dnů, je věc druhá. Žádám Vás o nápravu u mé objednávky, tak aby bylo vše jak má být. Děkuji..
JF
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.