Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Po komplikaci s reklamací jsem z dobropisu zaplatila novou objednávku, kterou jsem si následně nechala poslat na adresu. Podle společnosti mi měla být objednávka doručena 26.3.2020 mezi 17-22h. Nic mi nepřišlo a na call centru nikdo nevěděl jestli vůbec objednávka přijde. V sobotu 28.3. jsem objednávku vzteky stornovala a chtěla vrátit peníze zpět na kartu ze které jsem tuto objednávku platila. Dnes (30.3.2020) mi bylo řečeno na call centru, že objednávka nelze stornovat když je vychystaná na rampě ve skladu k expedici. Poprosila jsem tedy (když nelze stornovat) aby mi byla objednávka urgentně zaslána jakoukoliv dopravní společností a náklady s tím spojené si klidně zaplatím (nabízejí liftago do 60ti minut). Na to mi bylo řečeno, že čekají na vyjádření ze skladu. Na tuto objednávku čekám od 22.3.2020. Nemám ani objednávku ani peníze. Slečna na call centru mi řekla, že pokud nebudou schopni odeslat objednávku dnes, tak objednávku zruší a budou mi navráceny peníze. Ale toho nikdo nebyl schopný od 28.3 do dneška. Komunikace s alzou je poněkud mdlá a já se obávám, že neuvídím ani peníze ani objednávku. Nemám kam se dovolat, na call centru údajně není žádný vedoucí pracovník, ani nemám právo na kontakt na vedoucí pozice alzy, popřípadě kontakt přímo na sklad alzy abych si to mohla telefonicky vykomunikovat sama když call centrum není schopné. Momentálně jsem v pozici absolutní bezmoci a nevědomosti jestli se touto situací někdo zabývá, protože při každém hovoru dostávám jiné informace o mojí objednávce.
Akuvrtačka BOSCH GSR 12V-15 FC Set Professional
Buď okamžité zrušení objednávky a vrácení peněz na kartu nebo okamžité doručení objednávky
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického výkladu i ještě před samotným převzetím. Odstoupí-li pak spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 občanského zákoníku lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení. Pokud prodejce nereaguje, odkazujeme na postup uvedený výše.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.