Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobry den,
mluvili jsme spolu telefonicky
1) objednaval jsem pres eshop, s zadnou prodejnou jsem tedy nic neresil
2) kvuli reklamaci jsem volal na infolinku driv, nez jsem se rozhodl napsat jeste email na podporu, kde mi bylo do telefonu sdeleno, ze mi adresu zavolaji zpet - do dnesniho dne mi nikdo nezavolal
3) pri dotaze, kam mam reklamovane zbozi zaslat, ze fyzicke prodejny mam ~80 km daleko, mi bylo sdeleno na jakoukoliv fyzickou pobocku nebo na centralu
4) pri odpovedi mi bylo sdeleno, ze se do doby reklamace nepocita cesta zbozi prepravni spolecnosti a to jak pri zasilani na reklamaci, tak i pri zpetnem zaslani reklamovaneho zbozi zpet
5) v emailu ukoncujici reklamaci pro marne uplynuti lhytu k vyrizeni reklaamce jsem zaslal email vc. cisla a zasilky v odkaze na stranky ceske posty - presto po mne byla vyzadana kopie podaciho listu, ackoliv na internetu bylo jasne videt misto odeslani i doruceni vc. cisla zasilky - zde se evidentne jednalo o pokus o zdrzeni a receni, ze kdyz nic nenam, tak se zasilka asi ztratila a ze bez podaciho listku nelze overit, ze jsem to zasilal opravdu ja a mam si to resit s ceskou postou
6) po nedodrzeni reklamacni lhuty (34. den) stanovene zakonem (30 dni) jsem se vam ozval s ukoncenim reklamace (zasilka dorucena v patek, prvnim dnem pocitam sobotu,puvodne jsme si myslel, ze se pocita az prvni pracovni, tedy pondeli, coz by byl 32. den)
7) bylo mi odepsano, ze kvuli nouzovenu stavu neni servis v provozu
8) odepsal jsem, ze nouzovy stav se na servisy nevztahuje, coz jsem dolozil kopii textu dolozenim vyjimky
9) na to mi prisla reakce, ze se ozve prodejna
10) jako odpoved na reakci prodejny jsem odepsal, ze to je pozde a ze jedina varianta je navraceni penez
11) na tento email mi jiz odpoved neprisla
12) nasledne mi v sobotu prisla sms "mate to na prodejne, ktera je uvedena v predavacim protokolu, kde jste zbozi reklamoval" - zadny protokol mi nikdo nedal a ani jsem nebyl obeznamen nijak o prijeti a zaevidovani reklamace ci o jejim prubehu, jake cislo bylo reklamaci prideleno nebo jakakoliv jina odezva
13) v sobotu 28.3.2020 v 11.21 mi volal nejaky servisak (jmeno ani firmu si nepamatuji), ze je zbozi hotovo - v sobotu? ackoliv dle vyjadreni v nouzovem stavu nepracuji, tak mi presto v sobotu "vyresil" reklamaci a navic narychlo den pote, co jsem reklamaci uzavrel jako v terminu nevyresenou. Uplne jsem nepochopil, proc mi volal servisak a nikoliv prodejna. Z jakeho duvodu je explicitne podavana informace o reklamaci servisem k jiz drive zaslane nic nerikajici sms? Na tomto je videt, ze necinili a servisniho technika uhaneli na extremne rychlou opravu - pokud to byl opravdu servis, protoze telefon, ze ktereho volal, nelze na internetu dohledat a to servisy bezne dohledatelne maji. Priklanim se k variante, ze to byl nekdo jiny, kdo se jako servis predstavil. Na reakci, ze je pozde, ze se jedna o 33. den reklamace, reagoval prekvapene a ze se domluvi s firmou a jeste se ozve - neozval. Kdyz jsem na cislo zkousel volat, tak jej jiz nikdo nezvedal.
14) Dale mi bylo napsano, ze existuje jeste nejaka doba, ktera se do lhuty nepocita - to je dalsi cilena lez, protoze ja mohu zasilku dorucit kamkoliv na firmu a tim se zacne pocitat doba reklamace.
15) Dle vyjadreni infolinky mi byla zasilka v patek odeslana na moji adresu, ackoliv az v sobotu mi prisla sms, ze je opraveny produkt pripraveny na prodejne a po obdrzeni sms mi volal "pseudoservis", ze je set-top-box opraven.
16) 30.3.2020 v odpolednich hodinach kolem 15 hod se mi podarilo na cislo dovolat a k memu prekvapeni se ozvala prodejna Okey, ktera o nejake servisni firme, ktera by z tohoto cisla volala, nic nevedela (724 661 060), coz jen potvrzuje, ze si spravne myslim, ze to byla bouda kvuli reklamaci.
17) po pripomenuti se podpore, ze mi stale neprisel slibeny kod odeslane zasilky mi bylo sdeleno, ze to bylo predano na prodejnu, aby mne kontaktovala, ackoliv mi puvodne pri telefonatu (je v jejich systemu nahran) bylo slibovano, ze jej zajisti a zasle primo podpora - i z toho plyne, ze tak ucineno nebylo a hraje se o cas s tim, ze to nekdy poslou a prevezme se to
Reklamace set-top-boxu - termin 30 dni vyprsel
Navraceni penez.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. (Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.)
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.