Společnost


LUNZO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:64
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#40900Nedodané zboží.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.03.2020, před 5 lety

Gabriela Machová

Znění stížnosti

Po třech měsících nemám ani zboží, ani peníze. Na můj dotaz stále stejná odpověď, že nic neporušili, na navrácení peněz nemám nárok, protože zboží je údajně na cestě (objednávka byla vytvořena a obratem zaplacena 1. 1. 2020).


Produkt

1. Cestovní pytel na pleny Kód produktu: 63678/SVE; 2. Voděodolný pytel na pleny jednobarevný Kód produktu: 62763/ZEL


Požadované řešení

Navrácení celé částky, tj. 388kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2020 12:57, před 5 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.3.2020 14:49, před 5 lety

Dobrý den,

Vaše zásilky byly prodejci odeslány v termínu od 27.02. do 28.02.2020.

Vaše zásilky jsou v přepravě, obvyklá doba dodání je 5-25 pracovních dní od odeslání zboží prodejci.

Zásilky můžete očekávat až do 02.04. 2020.

Garantujeme doručení do 60 dní ode dne odeslání zboží prodejcem. V případě, že by vám nebyly doručeny do 27.4.2020, podejte reklamaci zasláním vyplněného reklamačního protokolu, který naleznete zde: https://www.lunzo.cz/reklamacni-rad/

V tuto chvíli tedy nemůžeme Vaši žádosti o vrácení peněz, jelikož je zásilka na cestě k Vám a námi garantovaná lhůta pro dodání zboží ještě neuplynula.

Doba dodání je jasně uvedena v obchodních podmínkách, které musíte před vytvořením objednávky přečíst a odsouhlasit: https://www.lunzo.cz/obchodni-podminky/


S pozdravem Tomáš Nejedlý

Zákaznická podpora Lunzo

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.3.2020 15:17, před 5 lety


Gabriela Machová

Dobrý den,
v reklamačním řádu není ani slovo o tom, že se 60 dní počítá od odeslání zboží prodejcem. Je tam "60 dní na dodání" (viz příloha). 17.1. přišla sms, že zboží je předáno k odeslání. Proč posíláte zavádějící sms? Jsou to tři měsíce od objednávky a stále nemám ani zboží, ani peníze.
Machová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2020 14:46, před 5 lety

Text prezentovaný na stránkách společnosti se dá pochopit jedině tak, že zboží má být dodáno do 60 dnů od objednání. I tato lhůta je extrémně dlouhá, nicméně společnost nedodržela ani tu, i když si ji sama stanovila. Žádáme proto společnost, aby odstoupení od smlouvy ze strany spotřebitelky respektovala.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.4.2020 07:54, před 5 lety

Dobrý den,

to rozhodně není pravda. V obchodních podmínkách je doba dodání jasně definována. Garantujeme doručení zboží do 60 dní ode dne odeslání zboží prodejcem. To, jak rychle prodejce objednávku zpracuje a odešle, my jako zprostředkovat bohužel nijak neovlivníme. Zde zasílám úryvek z obchodních podmínek o dodání zboží:


4. Dodání zboží

4.1. Dodavatel zasílá zboží zpravidla do 25 dní od doručení objednávky zprostředkovatelem. Zprostředkovatel objedná za Kupujícího zboží maximálně do deseti pracovních dní od jeho objednání Kupujícím. Objednáním zboží se rozumí jeho zaplacení Kupujícím. Dodací lhůta se může prodloužit vlivem dodavatele podle období v roce (státní svátky, Vánoce, atd.). Na požádání Zprostředkovatel sdělí kupujícímu datum odeslání zboží. Běžná doba dodání je 5-25 pracovních dní od odeslání Prodávajícím. Nejzazší termín doručení zásilky je dle ust. § 5 odst. 2 písm. b) zák. č. 634/1992 Sb. 120 dní ode dne objednání zboží Zprostředkovatelem. Jestliže Dodavatel zboží Kupujícímu neodešle do 60 dnů od jeho objednání, vrátí Zprostředkovatel Kupujícímu peníze a vzájemný vztah mezi Zprostředkovatelem a Kupujícím je tím ohledně nedodaného zboží ukončen.

4.2. Zboží je objednáváno u více Dodavatelů. Každý dodavatel zasílá zboží kupujícímu přímo. Objednatel bere na vědomí, že objednané zboží může být Kupujícímu doručeno ve více zásilkách.

4.3. Pokud zboží není doručeno do 60 dní ode dne odeslání zboží Dodavatelem, může Kupující požádat Provozovatele o vrácení peněz nebo o opětovné objednání zboží od Dodavatele.

4.4. Pokud zboží Kupující obdrží po vrácení peněz, je povinen ve lhůtě třiceti dnů vydat Provozovateli zboží nebo zaslat Provozovateli vrácené peníze zpět.


S pozdravem Tomáš Nejedlý

Zákaznická podpora Lunzo

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.4.2020 15:32, před 5 lety

V úvahu je nutné vzít také to, že spotřebitelka má nehledě na výše uvedené podle § 1829 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, právo na odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu ve lhůtě do 14 dnů od převzetí zboží, a tedy i kdykoliv před tím. Webové stránky společnosti vypadají jako standardní e-shop, takže informace v obchodních podmínkách o tom, že tomu tak není, je vůči spotřebiteli překvapivým ujednáním dle § 1753 občanského zákoníku a jako takové je neúčinné. K tomu viz také stanovisko oddělení ADR ČOI na adrese https://www.coi.cz/stanovisko-oddeleni-adr-ze-dne-23-8-2018/.

Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.4.2020 17:10, před 5 lety


Gabriela Machová

Dobrý den,

na výzvu o navrácení peněz mi včera přišla opět stejná odpověď, že Lunzo.cz má na dodání čas do dneška, tj. 2.4.2020, ale stále nic nemám. Jsou to tři měsíce od objednávky a dle ostatních komentářů nejsem sama, kdo nemá zboží ani peníze.

Machová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.4.2020 17:40, před 5 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost a opětovně ji žádáme, aby odstoupení od smlouvy vzhledem k výše uvedenému respektovala.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.4.2020 08:14, před 5 lety

Dobrý den,

v obchodních podmínkách je jasně uvedeno:

5.2. Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Provozovatel tímto sděluje Kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy

V tuto chvíli tedy není možné odstoupit od smlouvy. Samozřejmě je poté možné zboží vrátit zpět prodejci, jakmile bude doručeno.

Webové stránky rozhodně nevypadají jako e-shop. Nikde není uvedeno, že jsme e-shop. To, že jsme zprostředkovatelé, je uvedeno na titulní straně, ve článku jak to funguje https://www.lunzo.cz/jak-to-funguje/ a samozřejmě také ve Vámi odsouhlasených obchodních podmínkách, kde je informace o prodávajícím tučně zvýrazněna: https://www.lunzo.cz/obchodni-podminky/

Na závěr bych chtěl uvést, že Česká obchodní inspekce nám při své kontrole dala jednoznačně za pravdu, že společnost LUNZO s.r.o. není prodávajícím ve vztahu k předmětu nákupu a odstoupením od smlouvy by jí vznikla majetková újma, nelze tedy vůči této společnosti uplatnit právo na odstoupení od smlouvy ve smyslu § 5 odst. 3 zákona a vynucovat po ní povinnost vrátit cenu zaplacenou za nákup.


S pozdravem Jan Král

Jednatel společnosti LUNZO s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.4.2020 16:25, před 5 lety

K tomu uvádíme stanovisko oddělení ADR ČOI ze dne 23. 8. 2018 (https://www.coi.cz/stanovisko-oddeleni-adr-ze-dne-23-8-2018/), které se týká právě této společnosti a bylo zmíněno i výše:

"Podle ustanovení § 555 odst. 1 občanského zákoníku se právní jednání posuzuje podle svého skutečného obsahu. Podle § 1753 občanského zákoníku ustanovení obchodních podmínek, které druhá strana nemohla rozumně očekávat, je neúčinné, nepřijala-li je tato strana výslovně; k opačnému ujednání se nepřihlíží. Zda se jedná o takové ustanovení, se posoudí nejen vzhledem k jeho obsahu, ale i ke způsobu jeho vyjádření. Provedení internetových stránek podnikatele a proces objednávání nabízeného zboží, který nese typické znaky prodeje v běžném obchodním styku, aniž by byl spotřebitel zřetelně upozorněn, že se nemá jednat o prodej věci, ale toliko o jeho zprostředkování s neznámou třetí stranou, je třeba posuzovat podle skutečného obsahu v souladu s výše citovanými ustanoveními zákona jako nákup zboží od provozovatele tohoto internetového obchodu. Podnikatele je tedy třeba pokládat za prodávajícího a na právní vztah aplikovat příslušná související ustanovení právních předpisů, včetně ustanovení § 1829 občanského zákoníku, které umožňuje spotřebiteli odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředku komunikace na dálku do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu."

Spotřebitelce proto doporučujeme obrátit se právě na ADR ČOI (https://www.coi.cz/informace-o-adr/). Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz je založena pouze na principu dobrovolnosti a společnost se vyjádřila jednoznačně, stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.