Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
na stránkách www. kaprarina.cz jsem zakoupil rybářské swingry za částku 1598 Kč včetně dopravy. Tyto se mi v reklamační lhůtě rozbily a tudíž jsem uplatnil reklamaci. Poškozené zboží s reklamačním listem jsem odeslal dle obchodních podmínek na adresu prodejce, a to dne 17.2.2020. Dnes 30.2. jsem e-mailem zažádal z důvodu nedodržení občanského zákoníku a nedodržení reklamační lhůty o vrácení částky. Z obchodu mi bylo obratem odesláno:
Od: Radek Bis
Komu: horvath.miroslav@seznam.cz
Datum: 30. 3. 2020 18:47:31
Předmět: Re: Vyřízení reklamace
Dobrý den, děkuji za info. Dodavatel Vaši reklamaci neuznal, nicméně jednání přímo s výrobcem. Pokud tedy nesouhlasíte, přepošlu Vám e-mail od dodavatele se zamítnutím reklamace. Radek Bis
Vzhledem k tomu, že jsem uzavřel obchod s firmou kaprarina.cz a ne s "dodavatelem", je obchod povinen postavit se k reklamaci dle obchodních podmínek a hlavně, dle občanského zákoníku. Dále to, že reklamace byla zamítnuta, mi mělo být sděleno, což se nestalo.
https://www.kaprarina.cz/swingery-3/nash-swinger-the-wasp-indicator/. Na faktuře č. 9003522018 uveden název KN Swinger Wasp 2 ks 1497,60 + doprava
Z důvodu nedodržení obchodních podmínek, a to vyřízení reklamace do 30 dnů, žádám o vrácení částky reklamovaného zboží ve výši 1 598 Kč.
|
Tweet |
Obecně platí, že dle § 19 zákona č. 364/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má být reklamace vyřízena do 30 dnů od jejího uplatnění. V současné situaci je však třeba, aby ke stanoveným zákonným lhůtám přistupovaly obě strany tolerantně. Česká obchodní inspekce k problematice uvádí: "Krizová opatření problematiku uplatňování a vyřizování reklamací specificky neupravují. Při výkonu práv v době nouzového stavu by k sobě účastníci smluvního vztahu měli přistupovat ohleduplně, s trpělivostí a přihlédnutím k mimořádné situaci, v níž se druhá strana může nacházet, např. v souvislosti s nuceným uzavřením provozu, nedostatkem zaměstnanců, kteří musí doma hlídat děti, jsou v karanténě apod. Např. šikanózní trvání na vyřizování reklamací spotřebního zboží, které není nepostradatelné, v běžných lhůtách a odstupování od smlouvy v případě, že z důvodu nouzového stavu nemohla být reklamace vyřízena, může mít povahu jednání v rozporu s dobrými mravy, kterému není přiznána právní ochrana." Více infomací zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/
V případě, že prodávající nevyřídí reklamaci včas by však měl být způsobilý prokázat, že jeho prodlení je v příčinné souvislosti s nastalou situací (nařízeným nouzovým stavem atp.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.