Společnost


Servatech s.r.o.

Počet nahlášených stížností:59
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#40918Neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 16 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.03.2020, před 5 lety

Kristina Nuhálová

Znění stížnosti

Internetový obchod Servatech s.r.o.,kde jsem si zakoupila sportovní hodinky,po mně požaduje 95 Kč za dobírku (vrácení zboží z reklamace), na kterou nemá právo.Již jednou jsem ji tuto částku platila(nevyřízená reklamace).Při druhé reklamaci,opět nevyřízené v můj prospěch, po mně opět vyžadují 95 Kč za dobírku.Hodinky jsem nepřevzala,teď vyhrožují,že budu platit jak ušlé poštovné,tak cenu za uložení zboží u nich.Snažila jsem několikrát o vysvětlení a odkaz na ČOI,kde se uvádí,že nemají právo požadovat dobírku,ale marně.


Produkt

Hodinky Xiaomi Bip


Požadované řešení

Požaduji dodání reklamovaných hodinek na náklady společnosti + úhradu již dříve zaplacené dobírky za 1.reklamaci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.4.2020 22:27, před 5 lety

Na základě rozhodnutí Nejvyššího správního soudu sp. zn. 3AS 60/2005-73 není prodávající provozující internetový obchod oprávněn požadovat po spotřebiteli náklady spojené se zasláním reklamovaného zboží zpět, i v případě, že jde o neuznanou reklamaci.

Dle soudu by povinnost hradit prokazatelné náklady spojené s posouzením reklamované vady byla způsobilá omezit spotřebitele na jeho právu uplatnit právo z odpovědnosti za vadu, přičemž toto omezení spočívá minimálně v tom, že (nesprávná) představa spotřebitele o tom, že by eventuálně měl nést náklady zjišťování vady, jej může odrazovat od toho, aby vady v rámci záruční odpovědnosti prodávajícího uplatnil.

Stanovení takovéto povinnosti by se dalo považovat za zakázané ujednání, které by omezovalo spotřebitelova práva z vadného plnění dle § 1814 písm. a) občanského zákoníku. Více informací je uvedeno na https://www.dtest.cz/clanek-3938/poplatek-za-neopravnenou-reklamaci-brante-se.

Spotřebitelka má tedy právo na vrácení reklamované věci, aniž by měla povinnost požadovaný poplatek uhradit. Jeho zaplacením nesmí prodávající podmiňovat vrácení zboží. Pokud by spotřebitelka částku za tento manipulační poplatek uhradila, mohlo by to být rovněž chápáno jako bezdůvodné obohacení na straně podnikatele, dle § 2991 a násl. občanského zákoníku jelikož zde k platbě takového charakteru není žádný zákonný titul.

Je povinností prodávajícího spotřebitele správně informovat o právech z vadného plnění. Zpoplatňování zamítnuté reklamace mezi ně rozhodně nepatří. Pokud se s takovým jednáním obchodníka spotřebitel setká, může kontaktovat Českou obchodní inspekci, která je oprávněna uložit mu pokutu za porušení zákona o ochraně spotřebitele. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, popřípadě řešit spor soudní cestou. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nárok na proplacení poštovného za doručení reklamovaného zboží prodejci v případě neuznané reklamace nevzniká, neboť zákon stanoví právo na náhradu nákladů spojených s reklamací pouze v případě reklamace oprávněné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2021 16:02, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.