Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zakoupila jsem v e-shopu breno koberec TEHERAN-T 375/beige 250x350.
Koberec jsem zaplatila - 2411,- Kč + doprava 200,- Kč.
Dopravce koberec přivezl a po jeho rozbalení jsem zjistila, že koberec má jinou barvu, než je presentované v e-shopu breno.
Viz . http://www.koberce-breno-eshop.cz/images_cache/w399h499/4/D/B/b1c6635b953e9b34619f13b8acb292d3.jpg
Zde na této web straně je tento koberec presentován s červenou barvou v rozích koberce, což byl důvod, pro který jsem koberec koupila. Ve skutečnosti však koberec tuto barvu vůbec nemá, je celý béžový.
Tuto skutečnost jsem zjistila až po rozbalení dodávky - Koberec byl zabalen v černém neprůhledném obalu, takže po jeho převzetí nebylo možné tuto skutečnost zjistit a dopravce nečekal. Můžete mi prosím uvést jak tuto vadu reklamovat ? Dále mě zklamal tento e-shop z hlediska termínu dodávky, kdy prodejce avizoval dodávku nejpozději ve středu 20.8. ve skutečnosti však přepravce přijel až.21.8. takže pro mne zbytečný den volna navíc.
TEHERAN-T 375/beige 250x350
Chtěla bych toto zboží vrátit prodejci s navrácením vynaložených fin.prostředků - cena 2411,- Kč + doprava 200,- Kč. Nehodlám však vynakládat další prostředky na vrácení zboží prodejci, domnívám se, že v tomto případě, je prodejce povinen provést reklamaci na vlastní náklady. Jak tedy dál postupovat vzhledem ke klamavému označení barev na e-shopu a skutečnou dodávkou ?
|
Tweet |
Smlouva byla uzavřena přes internet, spotřebitelka má tedy právo na odstoupení od smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku do 14 dnů od převzetí zboží. Odstoupí-li spotřebitelka od smlouvy, prodávající má povinnost vrátit spotřebitelce všechny zaplacené finanční prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení.
Bylo-li doručeno zboží, které nebylo v souladu s uzavřenou kupní smlouvou, může spotřebitelka požadovat úhradu poštovného za cestu zboží zpět k prodejci. Dle § 2161 občanského zákoníku odpovídá prodávající za to, že věc má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné V tomto případě musí být také zohledněn popis zboží v nabídce.
Dobrý den paní Kosková,
Veškeré obchodní podmínky včetně podmínek vrácení zboží či odstoupení od smlouvy jsou na webových stránkách e-shopu uvedeny a jsou v souladu s platnými zákony ČR. S vyjádřením dTestu se tedy plně ztotožňujeme, tj. odstoupení od Kupní smlouvy, vrácení zboží a proplacení Vám vzniklých nákladů.
Tuto možnost jste bohužel v souladu s Kupní smlouvou vůbec neuplatnila. Místo to jste rozvinula z našeho pohledu neopodstatněnou debatu na dTestu o klamavém prodeji a zahájila s námi korespondenci, že chcete zboží reklamovat. Z právního hlediska není co reklamovat, neboť jste měla využít své zákonné možnosti odstoupit od Kupní smlouvy.
Vzhledem k povaze zboží, které je určeno jako bytový doplněk a hraje u něho významnou roli barva, je třeba podotknout, že odstín nabízeného zboží může být na různých monitorech různě zkreslený. Proto se nemůžeme ztotožnit s Vaším konstatováním, že se jedná o klamavé praktiky, neboť barevný odstín zboží lze jednoznačně identifikovat pouze při osobním prohlédnutí zboží, nikoli na fotografii na monitoru (z toho důvodu je také možnost při nákupu na e-shopu v rámci lhůty 14 dní zboží bez udání důvodu vrátit odstoupením od Kupní smlouvy). Koberec je označený jako 375 beige, což znamená béžový odstín.
Současně připouštíme, že máme podezření na chybné načtení této fotografie (předmětné části koberce se zobrazují spíše v hnědo-červené barvě) ze serveru výrobce a tento problém v současné době řeší technici IT. Ostatní fotografie na e-shopu jsme dnes opět kontrolovali a nenalezli jsme žádnou jinou další výraznější odchylku.
Za tuto nepříjemnost se Vám zároveň omlouváme.
MW&Partner
Vzhledem k tomu, že spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat, tímto stížnost uzavíráme.