Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
6. března 2020 - jsem objednala zboží na webu onlineshop.cz, jednalo se o parfémovanou vodu By Kilian The Narcotics, 50 ml - cena 5.416,- (plus doprava 29,-)- na dobírku
9. března 2020 - obdržela jsem potvrzení o odeslání společností Česká pošta
11. březen 2020 - jsem si zboží odpoledne vyzvedla na pobočce České pošty v Mladé Boleslavi. Doma jsem rozbalila bublinkou obálku, v které bylo objednané zboží v papírové krabičce, pokryté průhlednou folií. Folii jsem rozbalila a krabičku otevřela (vše neporušené, pouze jsem narušila průhledný celofán. V krabičce se nacházela další krabička a v ní parfém. Nebylo potřeba nic ničit, vše lze lehce otevřít. Ihned po otevření jsem zjistila, že je parfém poškrábaný a chybí na dně parfému batch code, který by měl být na každé kosmetice, včetně parfémů a měl by souhlasit s papírovou krabicí, v které je zboží prodáváno. Bohužel tak zde nebylo. Vše jsem tedy ihned nafotila, přiložila obrázek originálního parfému, kde je i jiný batch code(poměrně delší, než jenom AA7, což není o ničem vypovídající - datum spotřeby atd.) a odeslala na email objednavky@onlineshop.cz s popsaným dané situace, že je parfém poškrábaný a že mi nepřijde jako originální, jelikož parfém by za takovou cenu a od toho výrobce nemohl jít na trh poškrábaný (musí mít odpovídající jakost).
12. března 2020 mi přišla odpověď, že zboží bude svezeno z mé adresy a tak se i 13. března 2020 stalo.
26. března 2020 mi přišlo toto vyjádření: Vážená paní Laznová, reklamované zboží bylo opraveno a odesláno zpět na Vaši adresu prostřednictvím přepravní společnosti Geis. Produkt byl posouzen se vzorky a dalšími kusy, které má dodavatel k dispozici pro tyto účely a neshledal žádnou chybu či odchylku od normálu. Dodavatel striktně odmítá, že prodává padělky. K odstoupení nemůže být přistoupeno, výrobek byl vyňat z hygienického obalu.
Ten samý den jsem ihned volala na infolinku: 277 278 278, že s vyjádřením reklamace nesouhlasím a balíček nechci zaslat zpět na adresu. Operátorka mi sdělila, že informace předá na reklamační oddělení, balíček bude stažen a vše se vyřeší jinak.
27. března 2020 u mě zazvonil kurýr Geis, že pro mě má tento balíček. Balíček jsem nepřevzala a znovu volala na infolinku. Operátorkou jsem byla odkázána na sepsání emailu, že s reklamaci nesouhlasím a odeslání na reklamační oddělení. To jsem ihned udělala.
31. března 2020 mi přišla tato odpověď: Zákazník nepřevzal vyřízenou reklamaci. Zboží bylo navráceno bez původní pečetě. Produkt byl posouzen se vzorky a dalšími kusy, které má dodavatel k dispozici pro tyto účely a neshledal žádnou chybu či odchylku od normálu. Dodavatel striktně odmítá, že prodává padělky. Reklamace bude uskladněna na pobočce v Semilech po dobu 6-ti měsíců, poté bude předána k ekologické likvidaci.
Toto řešení mi nepřijde adekvátní, ikdyby se jednalo o originální parfém (o čemž nejsem přesvědčena), jak by mi mohl parfém dorazit poškrábaný v obalu od výrobce? Poprosím Vás o pomoc s řešením tohoto sporu.
Parfémovaná voda By Kilian The Narcotics, 50 ml (typical me)
Odstoupení od kupní smlouvy - vrácení peněz.
|
Tweet |
Vznesla-li spotřebitelka do 14 dnů od převzetí zboží nárok na odstoupení od smlouvy a prodejce odstoupení zamítl z důvodu porušení hygienického obalu, platí následující.
Dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem (tj. např. prostřednictvím e-shopu) ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu. Odstoupí-li pak spotřebitel od smlouvy, má prodávající dle § 1832 občanského zákoníku lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Výjimky z práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem upravuje § 1837 občanského zákoníku. Dle § 1837 písm. g) platí, že spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Pouhá skutečnost, že zboží je zabaleno a spotřebitelem rozbaleno, možnost odstoupení od smlouvy podle tohoto ustanovení nevylučuje. V praxi se může jednat o obvazy, jednorázové injekční stříkačky, kartáček na zuby apod.
Dle našeho názoru parfém mezi zboží, které po jeho rozbalení nelze z hygienických důvodů opětovně použít, nepatří a odstoupení je tedy možné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České ob-chodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.