Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 31. 1. 2020 jsem zaplatila 149 Kč za měsíční prémiové členství na seznamce Academic Singles. Téměř o měsíc později, dne 28. 2. 2020 se mi společnost be2 snažila bez mého vědomí strhnout z bankovní karty částku vyšší než 2000 Kč, což mě velice překvapilo a kartu jsem raději poté zablokovala. Následně jsem od jiného uživatele seznamky zjistila, že společnost posílá email s upozorněním, že automaticky prodlužuje členství a sama si od dotyčného inkasuje peníze, tj. částku 2247 Kč za další 3 měsíční období. Mně ale žádný takový email od společnosti nepřišel a souhlas s prodloužením členství jsem jí neposkytla, navíc jsem o něj již neměla zájem. Očekávala jsem, že mě sama emailem vyzve s dotazem, zdali mám zájem členství prodloužit či nikoliv, jak bývá běžné. To se ale nestalo.
Společnost jsem neprodleně informovala o této skutečnosti emailem na zákaznický servis, že od ní žádnou informaci o prodloužení členství a strhávání platby nemám a že s prodloužením nesouhlasím a žádám ji o okamžité zrušení mého profilu. Můj argument ale neuznala. Prý tyto informace má ve svých obchodních podmínkách a pokud chci členství ukončit, musím minimálně 4 dny před vypršením daného, v mém případě měsíčního období poslat žádost o zrušení členství a profilu a teď je již pozdě. Žádost jsem sice poté odeslala, ale přišlo vyrozumění, že prý mé členství zruší až po oněch 3 měsících, tedy 29. 5. 2020 a že očekává mou úhradu. Nyní mi začala emailem chodit upozornění, že pokud do 2. 4. 2020 nezaplatím již s navýšením částky o další poplatek 302 Kč, předají případ exekuční společnosti a následně soudu.
Vzhledem k tomu, že v členství nemám zájem pokračovat a o vedení profilu nemám zájem a ani jsem nebyla o skutečnostech s automatickým prodloužením společností včas informována, s provedením platby nesouhlasím a mám za to, že vůči společnosti žádný závazek nemám.
Prosím Vás o pomoc v řešení této záležitosti.
Předem velice děkuji!
Zrušení členství, vymazání profilu na seznamce
Požaduji okamžité zrušení členství a vymazání svého profilu na seznamce Academic Singles včetně vymazání veškerých svých údajů z databáze společnosti. Rovněž prosím o zastavení vymáhání členského poplatku.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.