Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#40939Neoprávněné vymáhání členského poplatku / klamavé jednání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.03.2020, před 5 lety

Barbora Dušková

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 31. 1. 2020 jsem zaplatila 149 Kč za měsíční prémiové členství na seznamce Academic Singles. Téměř o měsíc později, dne 28. 2. 2020 se mi společnost be2 snažila bez mého vědomí strhnout z bankovní karty částku vyšší než 2000 Kč, což mě velice překvapilo a kartu jsem raději poté zablokovala. Následně jsem od jiného uživatele seznamky zjistila, že společnost posílá email s upozorněním, že automaticky prodlužuje členství a sama si od dotyčného inkasuje peníze, tj. částku 2247 Kč za další 3 měsíční období. Mně ale žádný takový email od společnosti nepřišel a souhlas s prodloužením členství jsem jí neposkytla, navíc jsem o něj již neměla zájem. Očekávala jsem, že mě sama emailem vyzve s dotazem, zdali mám zájem členství prodloužit či nikoliv, jak bývá běžné. To se ale nestalo.

Společnost jsem neprodleně informovala o této skutečnosti emailem na zákaznický servis, že od ní žádnou informaci o prodloužení členství a strhávání platby nemám a že s prodloužením nesouhlasím a žádám ji o okamžité zrušení mého profilu. Můj argument ale neuznala. Prý tyto informace má ve svých obchodních podmínkách a pokud chci členství ukončit, musím minimálně 4 dny před vypršením daného, v mém případě měsíčního období poslat žádost o zrušení členství a profilu a teď je již pozdě. Žádost jsem sice poté odeslala, ale přišlo vyrozumění, že prý mé členství zruší až po oněch 3 měsících, tedy 29. 5. 2020 a že očekává mou úhradu. Nyní mi začala emailem chodit upozornění, že pokud do 2. 4. 2020 nezaplatím již s navýšením částky o další poplatek 302 Kč, předají případ exekuční společnosti a následně soudu.

Vzhledem k tomu, že v členství nemám zájem pokračovat a o vedení profilu nemám zájem a ani jsem nebyla o skutečnostech s automatickým prodloužením společností včas informována, s provedením platby nesouhlasím a mám za to, že vůči společnosti žádný závazek nemám.

Prosím Vás o pomoc v řešení této záležitosti.
Předem velice děkuji!


Produkt

Zrušení členství, vymazání profilu na seznamce


Požadované řešení

Požaduji okamžité zrušení členství a vymazání svého profilu na seznamce Academic Singles včetně vymazání veškerých svých údajů z databáze společnosti. Rovněž prosím o zastavení vymáhání členského poplatku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.4.2020 08:59, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).

Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.4.2020 17:22, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.5.2020 15:17, před 5 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.6.2020 22:16, před 5 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.