Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Odstoupení od smlouvy pro opakovanou
vadu
Telefónica Czech Republic, a. s.
Za Brumlovkou 266/2, 140 22
Praha-4 Michle, IČ: 60193336
Blansko, 3. července 2014
Vážení,
Dne 10. 6. 2013 jsem od společnosti Telefónica Czech Republic, a. s., Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha-4 Michle, IČ: 60193336, ve značkové prodejně Ve Vaňkovce 1, 602 00 zakoupil mobilní telefon Samsung Galaxy S4 i9505 bílý IMEI: 356843052776336 (viz záruční list a faktura v příloze).
Po 5-6 dnech zákazník mechanicky poškodil displej. Protože byl mobilní telefon, dále jen „MT“ mechanicky poškozen, nebyla možná záruční oprava a zákazník souhlasil s výměnou displeje za 4 300,- Kč (daňový doklad v příloze). Od této výměny MT špatně přijímal signál WiFi a po cca 2 měsících dal zákazník MT s touto závadou k reklamační opravě.
Dne 23. 10. 2013 byl přijat telefon prodejcem do první záruční opravy s popisem závady: Špatný signál Wi-Fi. Pracovník společnosti O2 MT převzal MT k reklamaci s popisem stavu: otlučený pravý i dolní roh, drobné vrypy po obvodu, mikrooděrky na sklíčku i na ZK. Oprava byla dokončena 19. 11. 2013 (Servisní list č. 2777511 v příloze) a zákazník se dostavil pro opravený MT. Závada byla odstraněna (výměna součástky, přehrání softwaru, odzkoušeno v síti O2). Zákazník MT převzal. Doma zákazník MT zapnul, signál WiFi byl plný, avšak po chvíli si MT vyžádal aktualizaci softwaru a po následném stažení se MT restartoval a instaloval aktualizace. Přibližně při 50 % instalace MT úplně zhasl a nešel zapnout. Zákazník připojil nabíječku v domnění, že je baterie vybitá, ale MT ani po 1 hodině vůbec nereagoval. O 2 dny později zákazník odnesl MT opět do prodejny na reklamaci.
Dne 24. 11. 2013 byl přijat telefon prodejcem do druhé záruční opravy s popisem závady: MT nejde vůbec zapnout. Pracovník společnosti O2 popsal stav MT podobně jak u předchozí reklamace: na LCD mikroškrábance, po obvodu vrypy a oděrky, na horní a dolní hraně na pravé straně odřeniny (Potvrzení o převzetí výrobku do záruční opravy č.23700923/130 v příloze).
Dne 24. 12. 2013 si zákazník přišel vyzvednout MT. Pracovník sdělil zákazníkovi, že MT nebyl opraven z důvodu nesouhlasu zákazníka s cenovou nabídkou (nikdo ze společnosti zákazníka žádným způsobem neinformoval o stavu MT a o ceně za případnou opravu).
Zákazník tedy převzal MT neopravený, od společnosti Britex si stáhl cenový návrh (příloha). V tomto návrhu je psáno, že MT je mechanicky poškozen (drobné oděrky, vrypy, obouchaný spodní i horní roh MT) a z toho důvodu reklamace nebude uznána. Zákazníkovi proto není jasné, proč reklamaci neuznali, když ji uznali v předchozím případě, se stejným stavem opotřebení.
Dne 9. 1. 2013 jsem předal mobilní telefon ke znaleckému posudku znalci jmenovaného rozhodnutím Krajského soudu v Brně, ze dne 8. 10. 1997, č. j. Spr 847/97 panu RNDr. Jiří Handlíř, CSc., Marešova 8, 602 00 Brno (znalecký posudek č. 1/2014 obsahem přílohy).
Ze závěru znaleckého posudku je zřejmé, cituji:
„Posuzovaný telefon není z hlediska funkčnosti mechanicky poškozen a není poškozen ani oxidací. Telefon není však funkční a nelze jej užívat tak, jako kdyby byl bez vady. Závada není zaviněna chybným nebo nestandardním používáním telefonu v rozporu s návodem k obsluze. Za uvedenou závadu zodpovídá výrobce a ručí prodejce“.
Dne 27. 5. 2014 byl přijat telefon prodejcem do třetí záruční opravy s popisem závady: MT nenaladí Wi-Fi , obnovení TN nepomohlo. Pracovník společnosti O2 popsal stav MT podobně jak u předchozí reklamace: na LCD mikro škrábance, po obvodu vrypy a oděrky, na horní a dolní hraně na pravé straně odřeniny. Oprava byla dokončena 2. 6. 2014 (Servisní list č. 292826 v příloze) a zákazník se dostavil pro opravený MT. Závada byla odstraněna (Provedena oprava zařízení bez nutnosti použití náhradního dílu. Provedeno nastavení pamětí přístroje do továrních hodnot. Přístroj má odpovídající parametry udávané výrobcem pro daný model. SW je v souladu s parametry výrobce. Přístroj byl po provedené opravě řádně otestován. Test připojení na internet přes Wi-Fi). Zákazník MT převzal.
Odpoledne zákazník do MT vložil sim kartu a telefon zapnul. Ihned po zapnutí MT aniž by byla instalovaná jakákoli aplikace třetích stran nebo paměťová karta však zjistil tu samou závadu (MT nenaladí Wi-Fi ani po provedení továrního nastavení) a dne 6. 6. 2014 byl přijat MT prodejcem do čtvrté záruční opravy s popisem závady: nelze zapnout Wi-Fi , MT nereaguje. Pracovník společnosti O2 popsal stav MT podobně jak u předchozí reklamace: po obvodu odřený, na displeji drobné škrábance od běžného použití (potvrzení o převzetí výrobku do záruční opravy č.84RZ00085 v příloze).
Dne 26. 6. 2014 byla doručena zákazníkovi SMS zpráva „Dobrý den, Vaše zařízení je již zpět ze servisu, můžete si ho vyzvednout“. Zákazník se dne 27. 6. 2014 dostavil do OC Tesco Prostějov pro vyjádření ze servisu Britex, kde bylo uvedeno: „MT vrácen zpět bez opravy, závada se neprojevila“.
Nesouhlasím s vyjádřením servisu Britex, trvám na uznání závady a zároveň podává odstoupení od smlouvy pro opakovanou vadu. Mobilní telefon jsem nepřebral. Také upozorňuji, že mám několik nezávislých svědků, kteří jsou schopni dosvědčit, že v den předání 6. 6. 2014 do záruční opravy vykazoval telefon výše uvedené, opakované vady.
Proto v souladu se zněním § 622 odst. 2 zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, odstupuji od kupní smlouvy a žádám o vrácení peněz na mou výše uvedenou adresu, a to nejpozději do 30 kalendářních dnů od doručení odstoupení.
Nebude-li takto učiněno, předám případ k řešení mému právnímu zástupci s podáním občanskoprávní žaloby, dále předám k řešení pojišťovně právní ochrany a také budu uplatňovat svoje práva pomocí médií (TV NOVA).
Předem děkuji za kladné vyřízení.
S pozdravem
Ondřej Pernica
-----------------------------------
podpis
Přílohy:
- Kopie záručního listu mobilního telefonu Samsung Galaxy S4 i9505 bílý IMEI: 356843052776336
- Kopie faktury o koupi mobilního telefonu Samsung Galaxy S4 i9505 bílý IMEI: 356843052776336
- Cenový návrh společnosti Britex
- Kopie daňového dokladu č.83PH01648
- Kopie reklamačního protokolu: Servisní list č. 2777511
- Kopie reklamačního protokolu: Servisní list č. 2800206
- Kopie reklamačního protokolu: Servisní list č.23700923/130
- Kopie znaleckého posudku č. 1/2014
- Kopie reklamačního protokolu: Servisní list č. 2928526
- Kopie reklamačního protokolu č.84RZ00085
- Kopie dokladu o zaplacení znaleckého posudku o technickém stavu mobilního telefonu Samsung Galaxy S4 i9505 bílý IMEI: 356843052776336
Odstoupení od smlovy
|
Tweet |
Z popisu spotřebitele vyplývá, že má dvě uznané reklamace týkající se stejné vady. Pro vznik nároku na odstoupení dle § 622 odst. 2 občanského zákoníku vzniká nárok na odstoupení v případě, že se na výrobku objeví třetí stejná vada, která se vyskytla po opravě a z toho důvodu nelze věc řádně užívat. Podmínkou vzniku nároku je uznání reklamace. V tomto případě se tak nestalo.
Jedná-li se o totožnou vadu, lze po prodejci žádat vysvětlení, z jakého důvodu byly předchozí reklamace uznány a třetí byla zamítnuta. V případě, že se závada neprojevila, by měl mít spotřebitel k dispozici protokol o provedeném testu. Spotřebitel uvádí, že již jednou byl mobilní telefon posuzován znalcem, nýbrž dále nevyplývá, zda se znalec zabýval skutečností, zda lze předmětné vady odstranit či nikoli.
Bude-li společnost i nadále trvat na zamítnutí reklamace, bude nutné doložit, že se o vadu jedná. Poté spotřebiteli vznikne nárok na odstoupení od kupní smlouvy. V tutu chvíli doporučujeme znovuposouzení reklamace. Pokud na to společnost přistoupí, vadu doporučujeme předvést prodávajícímu nebo ji jiným způsobem zaznamenat.
Dobrý den,
pro možnost odstoupení od kupní smlouvy je nutné, aby byla závada stejného charakteru třikrát potvrzena autorizovaným servisním střediskem.
Reklamaci zařízení je nutné řešit na pobočce. Proto prosím navštivte pobočku.Při uplatňování reklamace doporučím projev závady zdokumentovat, např. natočit.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
Vzhledem k tomu, že se spotřebitel rozhodl již dále nevyužít možnosti reagovat, tímto tedy stížnost uzavíráme.