Společnost


Pantour s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#40947Výše storna za zrušený zájezd

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 8 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.03.2020, před 5 lety

Tomáš Schertler

Znění stížnosti

Dobrý den
Dne 29.03.2020 jsem v CK Pantour emailem zažádala o stornování zájezdu č. 209 995 do Destinace: Řecko - Rhodos - Ialyssos s odletem 11.06.2020 pro 2 osoby. Obratem jsem obdržela odpověď, že se moje žádost zpracovává a výše storna činí 4 646 Kč / osoba (9 292 Kč za celý obchodní případ). Vzhledem k celkové ceně zájezdu jež činí 36 580,00 CZK mi připadne výše storna naprosto neadekvátní. Ve Všeobecných smluvních podmínkách se uvádí: Výše odstupného, které je zákazník povinen uhradit CK PANTOUR za
každého účastníka v případě odstoupení od Smlouvy o zájezdu na zájezd či
služeb uvedených na Smlouvě o zájezdu:
a) 50 a více dní před odletem skutečně vzniklé náklady, nejméně však 1
000,- Kč za osobu.( což je i můj případ )
• skutečně vzniklými náklady se rozumí provozní náklady CK PANTOUR a
smluvně sjednané nebo právním předpisem stanovené náhrady tuzemským i
zahraničním partnerům. Bohužel nikde není blíže specifikováno jaké reálné náklady CK skutečně vznikly, tudíž si výše uvedenou naprosto přemrštěnou částku zřejmě vycucali z prstu. Jelikož považuji výši storna v takřka 1/3 celkové částky za nehoráznost, chci Vás tímto poprosit o prošetření mé stížnosti.


Produkt

Číslo rezervace: 209 995 Země/Destinace: Řecko - Rhodos - Ialyssos Odjezd: 11.06.2020; Brno(BRQ)─Rhodos(RHO) Návrat: 18.06.2020; Rhodos(RHO)─Brno(BRQ) Délka pobytu: 11.06.2020 – 18.06.2020 / 7 nocí Ubytování: Blue Horizon Typ stravy: All inclusive Účastníci: Dospělí: 2,


Požadované řešení

Požaduji snížení storno poplatku na max. 10% z celkové ceny zájezdu, což je běžná výše kterou na svých stránkách dokonce inzerují.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2020 22:40, před 5 lety

Nejprve se vyjádříme k tomu, zda má cestovní kancelář právo požadovat po spotřebiteli zaplacení storno poplatku. Pokud by zájezd měl proběhnout nyní, kdy je nařízením vlády zakázáno občanům ČR vycestovat do zahraničí, nebo ve chvíli, kdy je daná destinace zasažena pandemií nemoci Covid-19, měla by spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení celé zaplacené částky. Vzhledem k tomu, že má zájezd proběhnout až v červnu letošního roku, a nemůžeme nyní s jistotou předvídat vývoj budoucí situace, nárok na odstoupení od smlouvy bez sankce v tuto chvíli nevzniká. Pokud by však situace trvala nadále i v době zájezdu, spotřebitel by měl nárok na vrácení celé zaplacené částky. To platí za předpokladu, že by odstoupení od smlouvy probíhalo až v době, kdy by bylo zřejmé, že daný zájezd nebude možné ve sjednaném termínu uspořádat.

K výši storno poplatku v situaci, kdy na něj má cestovní kancelář nárok, uvádíme následující. Výše storno poplatku by měla být obsahem smluvního ujednání stran. Dle odst. 8 písm. a) Všeobecných obchodních podmínek společnosti Pantour s.r.o. platí, že spotřebitel je povinen uhradit při odstoupení od smlouvy v termínu 50 a více dní před odletem skutečně vzniklé náklady, nejméně však 1 000,- Kč za osobu. Má-li spotřebitelka hradit náklady, které jsou pro danou situaci nepřiměřené a má přitom podezření, že částka neodpovídá reálně vynaloženým nákladům, může po společnosti požadovat, aby ji prokázala, že k uhrazení nákladů ve výši, která je po spotřebitelce vyžadována, skutečně došlo.

Více informacích najdete i v našich článcích dostupných z:
https://www.dtest.cz/clanek-8002/na-co-mate-nove-pravo-pri-zruseni-zajezdu-kvuli-pandemii
a
https://www.dtest.cz/clanek-7953/koronavirus-a-ruseni-zajezdu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2020 11:11, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.