Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dnes jsem obdržela emailovou zprávu od E.P. ze společnosti
M.B.A. Consulting s.r.o. s tím , že mám u společnosti Národní pokladnice s.r.o. nedoplatek za produkt , který mám uhradit. Již v roce 2018 jsem tuto společnost emailem informovala, že jsem žádné zboží neobdržela ( email mám archivován), a z tohoto důvodu není možné požadovat platbu. Také jsem informaci předala v 05/2018 na zákaznické lince společnosti tel. 800100500.
Proto nechápu, proč je předáno výše uvedené společnosti k vymožení. Celé to považuji za pokus o bezdůvodné obohacení
S pozdravem
Zdeňka Martinková
č.f. - 63419781 numismat - TGM
Ukončení celé záležitosti a zastavení vymahačské firmy
|
Tweet |
Nebylo-li ze strany společnosti Národní pokladnice, s.r.o. ve sjednaném termínu plněno (přičemž doba prodlení je evidentně značná), může spotřebitelka, pokud tak ještě neučinila, od smlouvy odstoupit. Společnost taktéž nemůže požadovat zaplacení peněžitého protiplnění za dodej zboží, které sama neposkytla. Pokud se jedná o situaci, kdy si spotřebitelka ani není vědoma toho, že by s danou společností kdy jakou smlouvu uzavřela, je vhodné o tomto společnost informovat. Ta musí v případě vymáhání plnění prokázat, že k takovému vymáhání má právní titul - tedy že smlouva uzavřena byla a spotřebitelce bylo plněno.
Jak je uvedeno výše, žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitelka jistá tím, že závazek neexistuje a ani nikdy neexistoval, nebo že sice existoval, avšak zboží nebylo vůbec dodáno, pak patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Consulting, s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitelky vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.