Společnost


České aerolinie a.s.

Počet nahlášených stížností:85
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#40955Za zrušený let voucher místo vrácení pěněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.03.2020, před 5 lety

Richard Gazdík

Znění stížnosti

Měl jsem zakoupene letenky z Prahy do Paříže na víkend - odlet 17.4.
Při situaci s koronavirem jsem volal na infolinku v březnu a paní na infolince mi řekla, že kdybych zrušil letenky, zaplatim storno poplatek dle VŠP, poradila mi ať počkám, až mi zruší let a ČSA mi vrátí peníze. V pátek 27.3. mi přišel email, že mi ruší let, volám na infolinku a slečna mi řekla, že již peníze vracet nebudou a že dostanu voucher, s tím jsem nesouhlasil a řekla mi že s tím nic neuděla, o voucher však nemám zájem a požadaji zpět peníze. Mám na to nárok?

Děkuji.


Požadované řešení

Chci zpět peníze v plné výši.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2020 15:25, před 5 lety

Pokud je let zrušen, může si cestující dle nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004 vybrat mezi přesměrováním na jiný spoj a proplacením ceny letenky. Proplacení ceny letenky znamená vrácení spotřebiteli toho, čím společnosti hradil danou letenku - tedy nejčastěji vrácení peněžních prostředků. Voucher je spotřebiteli možné poskytnou pouze tehdy, pokud s tím souhlasí.

Kromě toho má nárok na finanční kompenzaci, a to v následujících případech:
1) není-li o zrušení informován alespoň dva týdny před plánovaným časem odletu
2) není-li o zrušení informován ve lhůtě od dvou týdnů do sedmi dnů před plánovaným časem odletu a není nabídnuto přesměrování, které by umožnilo odletět nejpozději dvě hodiny před plánovaným časem odletu a dosáhnout cílového místa určení nejpozději čtyři hodiny po plánovaném čase příletu
3) není-li informován o zrušení ve lhůtě kratší sedmi dnů před plánovaným časem odletu a není nabídnuto přesměrování letu, které by umožnilo odletět nejpozději jednu hodinu před plánovaným časem odletu a dosáhnout cílového místa určení nejpozději dvě hodiny po plánovaném čase příletu

Kompenzace se hradí ve výši:
- 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1 500 km
- 400 EUR u všech letů v rámci EU delších než 1 500 km
- 400 EUR u všech ostatních letů o délce od 1 500 km do 3 500 km
- 600 EUR u všech ostatních letů

Provozující letecký dopravce není povinen platit kompenzaci, jestliže může prokázat, že zrušení je způsobeno mimořádnými okolnostmi, kterým by nebylo možné zabránit, i kdyby byla všechna přiměřená opatření přijata.

Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.