Společnost


DATIX s.r.o.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#40974Neoprávněně naúčtovaný poplatek firmy Datix - mobilprovas

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 30 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.04.2020, před 5 lety

Miroslava Bezděčková

Znění stížnosti

Dobrý den

u firmy mobilprovas - Datix sro jsem zakoupila mobil, který jsem ve lhůtě 14 dní vrátila.

Firma mně následně oznámila, že mně naúčtuje 150.- za odstranění folie.

Já mobil obdržela bez folie, žádnou folii jsem nesundávala, tudíž si myslím, že je tento poplatek neoprávněný.

Firmě jsem oznámila, že s poplatkem nesouhlasím a od té doby od nich žádná reakce.


Telefon stál 459.- a poplatek 150 se mně vůči ceně mobilu zdá nepřiměřený, doslova zlodějský.

Bylo to pro seniorku, která je ležící a chtěla vrátit mobil v zákonné lhůtě - nevyhovoval jí, a naučtovaný poplatek ve výši zhruba 30 % z ceny přístroje se mně jeví jako zlodějsky. Tak se v dnešní době chovají jen HYENY


Produkt

myPhone Halo Easy black CZ Distribuce, 354136082244108


Požadované řešení

Chci vrátit plnou cenu dle zákona


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2020 22:03, před 5 lety

Pokud prodávající uvádí, že spotřebitelka fólii odlepila, měl by být způsobilý prokázat, že telefon s touto fólií dodal. Pokud by to prokázal, platí následující.

Pokud jde o odstoupení od smlouvy do 14 dnů, v souladu s ustanovením § 1831 odst. 2 občanského zákoníku může podnikatel po spotřebitelce požadovat pouze úhradu nákladů stanovených tímto zákonem. Ustanovení § 1833 občanského zákoníku stanoví, že spotřebitelka odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Snížení hodnoty zboží by musel podnikatel prokázat, stejně tak výši částky, která je nutná k nápravě. Žádá-li tedy společnost částku 150 Kč, měl by být způsobilý prokázat, že odlepení fólie odpovídá téměř třetině ceny telefonu. V opačném případě není oprávněn navracenou částku snížit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2020 19:56, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.