Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Synovi jsem dne 1. 5. 2014 zakoupila dětskou outdoorovou obuv značky Killtec v OC Futurum v Ostravě. Obuv jsem byla donucena přibližně po 1,5 měsíci (přesné datum reklamace nebylo v reklamačním protokolu uvedeno) užívání reklamovat z těchto důvodů (takto zapsáno i v reklamačním protokolu):
Levá i pravá - vrchní část prodřený materiál
Pravá - sedřená podrážka
Levá - prasklý materiál
Dne 24. 7. 2014 jsem si pro opravené zboží do prodejny přijela, ale byl opraven pouze prasklý materiál. Ihned jsem tedy věc reklamovala podruhé a požadovala opravu podrážky, kterou synovi do boty teklo. Dne 19. 8. 2014 jsem dostala vyjádření, že botu nelze opravit - jedná se o mechanické poškození, což bylo posouzeno obuvníkem.
Jednal výrobce správně? Je možné, aby byla dětská obuv po cca 1,5 měsíci užívání prodřená? Domnívám se, že se jedná o nekvalitní materiál, ze kterého je podrážka vyrobena. S výrobcem se soudit nehodlám, ale celá situace mě dost mrzí.
Dětská obuv - MATEJA JR. LOW - 200, velikost 34
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Nepřísluší nám posuzovat oprávněnost reklamace. Můžeme hodnotit pouze právní stav, který je následující. Je-li reklamace uplatněna do 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku by měl provést prodávající, pokud reklamaci zamítá.
Spotřebitelka se také může rozhodnout, že si nechá zpracovat znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případném sporu se tím vylepší jeho důkazní postavení. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitelky, má právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost killtec Sport a volný čas CZ spol. s r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.