Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Při telefonickém oznámení, že je kurýr před domem, jsem šel před dům. V té rychlosti a radosti, že mě konečně po 3 týdnech přišla zásilka, jsem si zapomněl vzít roušku. Jakmile mě kurýr viděl, že vycházím ze dveří (byli jsme od sebe cca 4m) mě řekl - cituji:"Balík nedostanete, bez roušky nevydávám", hodil zásilku do auta a odjel. Stačilo málo. Připomenout, ať si dám roušku, nebo že mě zásilku nevydá. Ale na to mě už nedal šanci.
Volat dostatečně předem než se dostaví k domu, upozornit na roušku. Dle mého názoru nemá nikdo doma roušku nasazenou.
|
Tweet |
Dle vládního opatření je vycházení na veřejná prostranství bez úst zakrytých rouškou (nebo jiným obdobným způsobem jako je kupř. šátek atp.) pod hrozbou sankce zakázáno.
Je však otázkou, zda je reakce poskytovatele služby v situaci, která je popsána v obsahu stížnosti, adekvátní, neboť spotřebitel by celou situaci mohl vyřešit tím, že by se pro roušku okamžitě vrátil a zásilku přebral v roušce. Podle našeho názoru jde o neadekvátní reakci, kterou je možné vyhodnotit jako bezdůvodné neposkytnutí služby.
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.