Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#40987Nevrácení peněz, nedodržení lhůty pro reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 27 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
01.04.2020, před 5 lety

Nikola Šedová

Znění stížnosti

V lednu jsem reklamovala vysavač zakoupený na rozbaleno.cz (tuto firmu mezitím převzala společnost Mall.cz, s kterou nyní komunikuji). Výrobek jsem spolu s podepsaným průvodním dopisem s reklamací a číslem účtu zaslala na požadovanou adresu, kam byl doručen 26. ledna. Po měsíci, kdy mi nedorazila ani odpověď ani peníze, jsem zaslala společnosti odstoupení od smlouvy z důvodu nedodržení lhůty pro reklamaci, který jim dorazil 28. února. Následně jsem situaci znovu urgovala mailem. 20. března mi mailem přišla první odpověď, že nerozumí mým podáním, neboť mám již peníze na účtu. Z dalších e-mailů vyplynulo, že peníze údajně zaslali na účet zcela jiné osoby. Potvrdili rovněž, že se jedná o jiné číslo účtu, než který jsem udala v písemné reklamaci a v e-mailu. V posledním e-mailu se paní z reklamačního vyjádřila, že "zjistí, co se dá se situací dělat." Výsledkem ovšem je, že nemám od ledna ani vysavač ani peníze (3685 Kč) a je duben.
Podle společnosti poslali peníze na číslo účtu, které jsem údajně vyplnila v online formuláři. Toto ovšem považuji za nesmysl (připustila bych překlep v jednom čísle, ale zde šlo o kompletně jiný formát). Navíc i Mall připouští, že ve veškeré prokazatelné a mou podepsané komunikaci včetně úvodní písemné reklamaci (která je pro ně závazná), uvádím zcela jiné číslo účtu (vždy totožné).


Produkt

vysavač Hoover RA22HCG011 Rhapsody


Požadované řešení

Vrátit peníze na mnou (několikrát) uvedené číslo účtu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2020 16:11, před 5 lety

Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

Uvede-li spotřebitel při reklamaci účet, na který má být plněno, je prodávající povinen plnit právě na tento účet. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Prodávající není zbaven povinnosti vrátit spotřebiteli peněžní prostředky pouhým poukazem na to, že již peněžní prostředky vrátil na jiný účet, který ovšem spotřebitel v dokumentech k reklamačnímu řízení neoznačil. V takovém případě se jedná o chybu společnosti, za kterou nemůže nést odpovědnosti spotřebitel.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2020 17:16, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.