Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Společnost O2 používá neetické obchodní praktiky, podává zákazníkům chybné informace, aby přijali rozhodnutí, které zákazníka v konečném důsledku poškodí, opakovaně sděluje nepravdivé nebo zavádějící infomace a okrádá zákazníka o peníze.
V roce 2010 jsem v rámci akční nabídky dostala tarif na mobilní internet asi za 160 Kč měsíčně. Za měsíc mi volal jejich obchodní zástupce, přestože jsem výsloveně uvedla, že si nepřeji, aby mi volali jejich prodejci. Kontak jsem firmě dala pro případ, že by byl problém v bance a omylem by nebylo zaplaceno. Tvrdili mi, že pokud si objednám ještě jedno připojení, budu platit stejnou cenu. Souhlasila jsem. Služba za dohodnutou cenu fungovala asi 5 let! Přestože jsem měla cenu zafixovanou jen na dvo roky. O2 nebylo prvních 6 měsíců schopno dát mi správné číslo účtu, takže mi neustále vypadávalo inkaso, dokud jedna schopná paní z O2 konečně problém nevyřešila. Moc mě to poškodilo, protože jejich vinou jsem musela neustále chodit na pobočku a hradit kartou, abych nebyla v rejstříku dlužníků. Nechápu, jak firma s tak neschopnými lidmi může veřejně obsluhovat zákazníky.
Najednou v červenci, akorát v době dovolených bez jakéhokoliv upozornění mám účet za internet místo 300 kč skoro 900 Kč. Šla jsem do pobočky a žádala jsem zrušení služeb. Byo mi řečeno, že se stala chyba v systému a že služba je nadále za 300 Kča že to opraví. Dohodli jsme se, že mi vykreditují fakturu. Za další měsíc opět příšel účet za skoro 900 Kč. Opět jsem šla do pobočky, a byla mi řečena zcela jiná informace. Že můj tarif skončil a že si musím objednat jiný. Řekla jsem že jiný tarif za tak vysokou cenu nechci, a že přeji ukončit službu už před měsícem. Pán mi řekl, že mi dá nové dva tarify za místo dosavadních 300 za 400 měsíčně. Souhlasila jsem. Protože mi cenu kompenzoval na pevné lince. Další měsíc mi však přišla faktura na 500Kč! Peníze mi nevrátili a tahají stále další. Šla jsem potřetí na pobočku a bylo mi sděleno, že od příštího měsíce se mi tarif vrátí na původní výši tj. 300 Kč protože jim nastala chyba v systému a že peníze mi vrátí.
Nevím, co dělat, už mi ukradli 2500 Kč a asi půjdu na policii.
Celých pět let jsem kromě toho inkasa na začátku měla klid a najednou někdo u nich zašal machrovat s tarifama. Nemohou změnit tarif, pokud s tím nesouhlasím!
|
Tweet |
Spotřebitelka bohužel neuvádí, zda změny byly provedeny písemně, případně zda má potvrzení o nastaveném tarifu a jeho ceně. I ústní dohoda se zaměstnancem může být vymahatelná, ale bývá problém s prokazatelností jejího obsahu.
Spotřebitelka v tutu chvíli nemá pravdu, že společnost nemůže změnit tarif bez jejího souhlasu. Zákon o elektronických komunikacích upravuje možnost jednostranné změny smlouvy ze strany operátora. Mění-li se smlouva v nesprospěch účastníka, je operátor povinen o této změně účastníka informovat stejným způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování. Informace musí obsahovat poučení o možnosti ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat.
Byla-li reklamace uzanána, je operátor povinen vrátit přeplatek způsobem a ve lhůtách stanovených všeobecnými podmínkami služby, nejpozději však do 1 měsíce od vyřízení reklamace. Lze se dohodnout i jinak.
Pěkný den,
celou záležitost rádi prověříme. Bohužel jste neuvedla údaj, dle kterého by bylo možno službu dohledat. Mohu vás poprosit o uvedení čísla mobilního internetu či referenčního čísla plátce?
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Vzhledem k tomu, že se spotřebitel rozhodl již dále nevyužít možnosti reagovat, tímto stížnost uzavíráme.