Společnost


Alteris s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#40992Vrácení zálohy za pobyt

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 17 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.04.2020, před 5 lety

Stanislav Reischl

Znění stížnosti

Dobrý den,na konci ledna jsme si rezervovali pobyt na velikonoce v hotelu Zadov a zaplatili zálohu 50%ceny.Z důvodu epidemie je hotel zavřený, tak jsme požádali o vrácení zálohy. Z hotelu napsali,že nám nabízí termín jiný,nebo zálohu vrátí, ale strhnou si storno poplatky.Chtěl bych se zeptat, jestli storno poplatky mohou požadovat, když je pobyt zrušený že strany hotelu a ne z naší strany.Chápu,že nynější situace není jednoduchá a že majitel hotelu nemůže za uzavření hotelu, ale proč by jsme měli platit docela vysoké storno poplatky, když za to taky nemůžeme.
Děkuji za odpověď. S. Reischl


Produkt

Pobyt v hotelu


Požadované řešení

Vrácení zálohy bez storno poplatků


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2020 14:39, před 5 lety

Dle přijatých opatření Vlády ČR není možné poskytovat služby v oblasti ubytovacích zařízení typu hotely, penziony aj. Dle návrhu na rozvolňování opatření, který představila Vláda ČR, by mělo dojít k obnovení činnosti těchto zařízení k 8. červnu 2020. To má v řešené věci za následek to, že podnikatel nemohl legálně ubytovat spotřebitele ve svém zařízení v termínu, který byl mezi nimi původně sjednán. Jinými slovy, podnikatel nemůže spotřebiteli poskytnout plnění, za které mu spotřebitel poskytl své finanční prostředky.

Jedná se o tzv. následnou nemožnost plnění, kterou upravuje ustanovení § 2006 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Závazek v takovéto situaci zaniká. Zanikne-li závazek pro následnou nemožnost plnění, má spotřebitel nárok na vrácení všech prostředků, které podnikateli v souvislosti s tímto závazkem poskytl.

Nevrátí-li podnikatel spotřebiteli jeho finanční prostředky, mohlo by se jednat o tzv. bezdůvodné obohacení. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2021 16:07, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.