Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,na konci ledna jsme si rezervovali pobyt na velikonoce v hotelu Zadov a zaplatili zálohu 50%ceny.Z důvodu epidemie je hotel zavřený, tak jsme požádali o vrácení zálohy. Z hotelu napsali,že nám nabízí termín jiný,nebo zálohu vrátí, ale strhnou si storno poplatky.Chtěl bych se zeptat, jestli storno poplatky mohou požadovat, když je pobyt zrušený že strany hotelu a ne z naší strany.Chápu,že nynější situace není jednoduchá a že majitel hotelu nemůže za uzavření hotelu, ale proč by jsme měli platit docela vysoké storno poplatky, když za to taky nemůžeme.
Děkuji za odpověď. S. Reischl
Pobyt v hotelu
Vrácení zálohy bez storno poplatků
|
Tweet |
Dle přijatých opatření Vlády ČR není možné poskytovat služby v oblasti ubytovacích zařízení typu hotely, penziony aj. Dle návrhu na rozvolňování opatření, který představila Vláda ČR, by mělo dojít k obnovení činnosti těchto zařízení k 8. červnu 2020. To má v řešené věci za následek to, že podnikatel nemohl legálně ubytovat spotřebitele ve svém zařízení v termínu, který byl mezi nimi původně sjednán. Jinými slovy, podnikatel nemůže spotřebiteli poskytnout plnění, za které mu spotřebitel poskytl své finanční prostředky.
Jedná se o tzv. následnou nemožnost plnění, kterou upravuje ustanovení § 2006 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Závazek v takovéto situaci zaniká. Zanikne-li závazek pro následnou nemožnost plnění, má spotřebitel nárok na vrácení všech prostředků, které podnikateli v souvislosti s tímto závazkem poskytl.
Nevrátí-li podnikatel spotřebiteli jeho finanční prostředky, mohlo by se jednat o tzv. bezdůvodné obohacení. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.