Počet nahlášených stížností: | 559 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.3. jsem objednala 4 ks ochranné roušky ReSpilon (obj.č. 102524448) a zaplatila částku 996,-. Už 19.3. mi přišel email, že roušky nejsou a nebudou. Obratem jsem tedy zažádala přesně podle instrukcí o vrácení peněz (tickets č.3147987), bohužel bez odezvy. Znovu jsem se dožadovala vrácení peněz přes kontaktní formulář, protože telefonní linka byla nedostupná. Teprve po 10 dnech 29.3. v 18:08 jsem dostala zprávu, že prý zboží bylo odesláno 29.3. (v neděli!) a zboží přijde za 2 dny. Ze zprávy nebylo patrné, co za zboží zaslali, zda původní nebo náhradní, a můj dotaz zůstal bez odpovědi. Balíček dorazil 2.4. (po 4 dnech) a neobsahuje objednané zboží. Po více než půlhodině čekání na infolince jsem dostala jen lži.
Obj.č. 102524448
Vrácení peněz a omluva, zanechání tohoto podvodného jednání.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka v souladu s § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupila platně od smlouvy uzavřené na dálku ve lhůtě do 14 dnů od převzetí zboží, přičemž od takové smlouvy lze odstoupit i ještě před samotným převzetím zboží bez udání důvodu, pak je prodávající povinen vrátit jí již uhrazenou kupní cenu zboží.
Prodejce je povinen vrátit kupní cenu v takové formě, v jaké mu byla poskytnuta. Byla-li tedy poskytnuta ve formě peněžních prostředků, pak není možné, aby prodejce bez souhlasu spotřebitele vrátil spotřebiteli kupní cenu v jiné formě (např. různé poukazy, vouchery, slevové kupóny či jiné, neobjednané zboží).
Dle § 1838 občanského zákoníku platí, že dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Pokud spotřebitel od smlouvy platně neodstoupil, má nárok zboží "alespoň" reklamovat z důvodu nesplnění sjednané jakosti. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. (Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.)
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
je nám velice líto, že Vám bylo doručeno nevyhovující zboží. Poprosíme Vás o vrácení zboží na adresu:
Ateli s.r.o.
(číslo objednávky)
Řepná 23
321 00 Plzeň - Litice
Jako adresáta uveďte, prosím, pouze firmu Ateli s.r.o.
K zásilce nám prosím napište číslo objednávky, jak si přejete reklamaci řešit, a z jakého důvodu nám zboží vracíte.
Balíček nezasílejte na dobírku. Nejlepší je balíček zaslat doporučeně, budete mít od zásilky doklad.
Reklamace je řešena v zákonné lhůtě do 30 dnů od přijetí požadavku.
Děkujeme Vám.
Hezký den přeje
Kateřina K..
Zákaznický servis PoštovnéZDARMA.cz
Dobrý den,
dne 19.3. jsem v souladu s § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupila od smlouvy, a to prostřednictvím formuláře na vašich webových stránkách přesně dle instrukcí ve vaší zprávě.
Vzhledem k výše uvedenému očekávám vrácení částky 996,- na můj účet v zákonné lhůtě 30 dnů, t.j. do 19.4.2020.
S pozdravem
Markéta S.
ohledně vyřízení reklamace Vás bude kontaktovat naše reklamační oddělení do emailu.
Hezký den přeje
Kateřina K..
Zákaznický servis PoštovnéZDARMA.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: