Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, dne 30.10.2019 jsme uzavřeli smlouvu o zájezdu s CK Invia.cz, která zastupuje na základě plné moci CK Afrodita (pořadatel zájezdu), veškerý komunikační tok probíhal s CK Invia. Vzhledem k dění okolo Koronaviru jsme se rozhodli zájezd stornovat. Dne 19.3.2020 jsem zaslala na CK Invia žádost o odstoupení od smlouvy s okamžitou platností. Zatím jsem uhradila pouze "chytrou zálohu" ve výši Kč 4500, další záloha ve výši Kč 20.690 byla splatná 31.3.2020, vzhledem ke stornu jsem ji však už nehradila. Dnes jsem obdržela od CK Invia informaci s vyčíslením stornopoplatku ve výši Kč 14.214,00. Jelikož jsme zájezd zrušili s dostatečným předstihem (termín odletu 3.10.2020), považujeme vyúčtovaný stornopoplatek za nepřiměřeně vysoký. Prosím Vás o pomoc při řešení této stížnosti.
Destinace Severní Kypr, termín 3.10.-10.10.2020, ultra all inclusive; CK Invia zastupuje na základě plné moci CK Afrodita (pořadatel zájezdu, se sídlem Karla Engliše 3221/2, Praha 5 Smíchov PSČ 150 00, IČ: 24697966)
Očekávali jsme, že si CK Invia strhne z uhrazené chytré zálohy (Kč 4500) stornopoplatek, avšak v přiměřené výši, částka Kč 14.214 nám přijde přemrštěná, zájezd byl stornován s dostatečným předstihem. Zájezd rušíme vzhledem k aktuální situaci, kterou nemůže nikdo v tomto okamžiku predikovat, takže nemáme ani zájem využít jiný náhradní produkt CK Invia s čerpáním do budoucnosti.
|
Tweet |
Problematice rušení zájezdů jsme se věnovali v tomto článku: https://www.dtest.cz/clanek-7953/koronavirus-a-ruseni-zajezdu
Pokud by zájezd měl proběhnout nyní, kdy je nařízením vlády zakázáno občanům ČR vycestovat do zahraničí, nebo ve chvíli, kdy je daná destinace zasažena pandemií nemoci Covid-19, měla by spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení celé zaplacené částky. Vzhledem k tomu, že má zájezd proběhnout až v říjnu letošního roku, a nemůžeme nyní s jistotou předvídat vývoj budoucí situace, nárok na odstoupení od smlouvy bez sankce v tuto chvíli nevzniká. Pokud by však situace trvala nadále i v době zájezdu, spotřebitelka by měla nárok na vrácení celé zaplacené částky.
Samotný fakt, že v řešené věci nyní nevzniká právo na odstoupení od smlouvy bez storno poplatku však neznamená, že je cestovní kancelář oprávněna účtovat storno poplatek v jiné výši, než která vyplývá ze smluvního ujednání mezi ní a spotřebitelkou. Naúčtování vyššího storno poplatku, než který by měl být dle smlouvy skutečně hrazen, by mohlo být považováno za tzv. bezdůvodné obohacení (blíže viz § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Další informace k této problematice jsou rovněž dostupné z: https://www.mmr.cz/cs/ostatni/web/novinky/mmr-oznamuje,-ze-zakaznici-cestovnich-kancelari-mo
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nám formou další stížnosti zaslala následující vyjádření:
"Dobrý den, zasílám doplnění k již probíhající stížnosti, která je u Vás vedena pod č. 41024. V mezičase jsme se pokusili s CK Invia smírně dohodnout, že na již zaplacenou zálohu ve výši Kč 3000 bude vystaven poukaz s čerpáním pro rok 2021 (výběr zájezdu proběhne do 31.3.2021, až po tomto výběru budou splatné další s tím spojené zálohy). Zatím nám nebyl poukaz vystaven - CK přislíbila jeho vystavení 8.4.2020. Do již uhrazené zálohy se nepočítá zaplacené pojištění Kč 1500,00, které je dle CK již čerpáno se stávajícím zájezdem. Šestáková"
Stížnost tímto přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme ji, aby potvrdila smírné vyřešení sporu způsobem, který jí nabídla cestovní kancelář.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.