Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:708
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#41031Změna tarifu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 6 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.04.2020, před 5 lety

Ladislav Toninger

Znění stížnosti

Dobrý den. Už toho mám plné zuby. Nevidím důvod proč by jsem nemohl změnit tarif když uzavřenou smlouvu na 2 roky jsem měl s tarifem menším nežli mám teď. Byla to částka kolem 577 kč. Poté jsem si navýšil tarif na vyšší ale ten mi teď nevyhovuje a proto chci tarif snížit. Ale pracovní ci Vodafone mi to nechtějí udělat dokud mi nevyprší smlouva na dva roky. Ale této smlouva byla uzavřena na částku kolem 577 kč. Tak mi to vysvětlete. Protože operátoři Vodafone jsou arogantní drzí a neumějí mi zodpovědět můj dotaz. Viz paní Natálie H. Ta byla tak drzá že mi ukončila hovor aniž by něco řekla. Jsem zklamán vašimi arogantními spojovateli. PROSTĚ HNUS.


Požadované řešení

Chci to vysvětlit. Od zodpovědné osoby.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2020 23:28, před 5 lety

V soukromém právu obecně platí, že závazky mohou být v souladu se zásadou autonomie vůle smluvními stranami měněny, pokud se na tom smluvní strany oboustranně shodnou. V řešené věci by se mohlo jednat o tzv. novaci. Dle ustanovení § 1902 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník platí, že dohodou o změně obsahu závazku se dosavadní závazek ruší a nahrazuje se novým závazkem. Může-li však dosavadní závazek vedle nového závazku obstát, má se za to, že nebyl zrušen.

Pro správné řešení věci je nezbytné znát obsah ujednání, kterým strany původní závazek změnily. Toto ujednání bohužel nemáme k dispozici. V zásadě však lze předpokládat, že byla-li smlouva platně a bezproblémově změněna se souhlasem obou stran na jiný typ tarifu, neměl by být problém provést obdobnou změnu znovu.

S novelou zákona 127/2005 Sb., zákon o elektronických komunikacích, byla podstatně posílena pozice spotřebitele při ukončování svého závazku u daného poskytovatele služby. Nově spotřebitel při ukončování svého závazku na dobu určitou nebude muset platit žádné poplatky, pokud předčasně ukončí smlouvu se svým operátorem po 3 měsících jejího trvání. Rozhodnete-li se smlouvu ukončit ještě před uplynutím této doby, zaplatí spotřebitel 5 % z měsíčních paušálů, které zbývají do konce sjednané doby trvání smlouvy. V případě, že bude spotřebitel chtít přenést své telefonní číslo k novému operátorovi, nemusíte už volat tomu současnému a čekat na "ČVOP". Nově k těmto účelům slouží "OKU" (ověřovací kód účastníka), který spotřebitel najde v mobilní samoobsluze, smlouvě a měsíčním vyúčtování. Jedná-li se o smlouvu se starším datem uzavření a "OKU" v ní nefiguruje, měl by ho operátor spotřebiteli přidat do mobilní samoobsluhy, případně ho spotřebitel může zjistit na infolince operátora.

Jak plyne z výše uvedeného, spotřebitel rozhodně není v bezvýchodné pozici. Spotřebiteli doporučujeme, aby se (s vědomím možnosti postupovat tak, jak je uvedeno výše) znovu obrátil na svého operátora a pokusil se s ním najít společnou řeč a znovu projednat změnu svého závazku. Nedisponujeme všemi informacemi ohledně daného případu, nicméně na základě toho, co je uvedeno ve stížnosti, se požadavek spotřebitele na znovuprojednání jeví legitimní (už z toho důvodu, že závazek byl již jednou bez komplikací změněn).

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.5.2020 16:09, před 5 lety

Dobrý den, pane Toningere,

mrzí mě, že máte špatnou zkušenost s našimi operátory :(

Samozřejmě můžete svůj tarif snížit. Pokud jste uzavřel smlouvu na dobu určitou, podejte výpověď prostřednictvím formuláře, který najdete na https://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorage/download/2/1055/vypoved_smlouvy_o_poskytovani_zvyhodnenych_podminek_c.pdf. Formulář prosím vyplňte na počítači, vytiskněte, podepište a pošlete poštou na adresu:

Vodafone Czech Republic a.s.
náměstí Junkových 2
155 00 Praha 5

Pokud jste během posledních dvou let nevyužil slevu na nákup telefonu nebo datového zařízení, smlouvu ukončíme bez jakékoliv pokuty. Po přijetí výpovědi Vás budou telefonicky kontaktovat naši specialisté, se kterými se budete moct domluvit na nastavení jiného tarifu.

Věřím, pane Toningere, že změnu brzy vyřešíme k Vaší spokojenosti.

Přeji vám pěkný den.

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
8.5.2020 21:52, před 5 lety


Ladislav Toninger

Hodnocení: