Počet nahlášených stížností: | 682 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
Dne 1.3. jsem zakoupil na zkoušku Premium účet. Stránku jsem prostudoval abych se ujistil, že se mi členství nebude automaticky prodlužovat. Nic ohledně automatického prodloužení jsem nenašel.
Dnes po měsíci jsem z banky dostal upozornění o pokusu stržení částky touto firmou.
Naštěstí jsem neměl dostatečný zůstatek čili mi nic strženo nebylo.
Psal sem na několik mailů přímo do firmy nicméně zatím žádná odpověď.
Mám velmi vážnou obavu o možnosti zneužití citlivých dat.
Požaduji okamžité ukončení členství, smazání účtu a jakýchkoliv údajů s účtem spojených!
id: AW2RJE83
Interdate S.A. Obava o zneužití citlivých dat, podezření na krádež financí.
Zrušení Premium účtu,
Zrušení účtu na c-date jako takového
smazání veškerých údajů s účtem spojených včetně platebních údajů.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat. Závazek v logice výše uvedeného by tak skončil uplynutím původně sjednané doby a nebylo by možné po spotřebiteli požadovat poplatek spojený s automatickou prolongací. Přesto doporučujeme spotřebitel z preventivních důvodů závazek (navíc i) vypovědět.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné e-mailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Lucemburska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: zdenek.vencl@c-date.com
Mějte prosím na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Na uvedenou emailovou adresu, jsem odeslal následující email, ze kterého vyplývá, že deaktivovat profil v závislosti na aktivním členství je prostě nemožné.
Dobrý den
Ohledně stížnoti na vasestiznosti.cz.
Již jsem psal na Váš support, kde mi bylo odpovězeno, že deaktivovat profil lze tímto způsobem:
"Profil" >> "Nastavení" >> "Deaktivovat".
Takto jednoduše to pochopitelně nelze, neboť cesta pro deaktivování profilu je:
"Profil" >> "Nastavení" >> "Deaktivovat profil" >> "Deaktivovat" >> "Deaktivovat můj profil".
Po tomto úkonu na mne vyběhla tato hláška:
"Vaše Prémiové členství je aktivní. Předtím než budete moci smazat Váš profil, musíte Vaše Prémiové členství zrušit. To můžete provést v sekci Můj profil/ Vlastnosti."
Sekce Vlastnoti v Můj profil neexistuje, takže jsem šel do "Nastavení" a do "Deaktivovat profil", kde jsem zahlédl toto:
"Už jste vyzkoušeli naše Prémiové členství?
Pouze Prémioví členové mohou plně využít C-Date.
Dovězte se více o Prémiovém členství."
Po kliknutí na daný odkaz jsem byl pouze přesměrován na hlavní stránku. Zajímavé přitom je, že odkaz vede na tuto stránku: https://app2.c-date.com/payment.html?from=profiledeletion . Již z tohoto lze usoudit, že mi bylo úmyslně zabráněno se informovat ohledně deatailů Premiového členství ne-li ho přímo změnit či zrušit.
Tento postup jsem zkoušel ještě minimálně týden předtím, než ste se mi pokusili strhnout platbu za "automatické prodloužení členství".
A včera mi ještě od Vašeho zákaznického servisu přišel varovný email s tím, že pokud nezaplatím, bude cena narůstat.
Tento přístup se mi absolutně nelíbí a žádám Vás o okamžité smazání účtu, včetně všech informací s ním spojených.
Děkuji
Pokud se spotřebitel snažil členství ukončit dle pokynů a doporučení společnosti, ale systém takový postup neumožňuje, nemůže společnost vůči spotřebiteli namítat, že členství neukončil včas.
Stížnost tedy přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby od kroků vůči spotřebiteli ustoupila a vyhověla jeho požadavkům.
Spotřebitel nám prostřednictví další stížnosti (ID 41991) zaslal následující vyjádření.
"Během uplynulé doby proběhla komunikace mezi mnou a společností, kde jsem ji žádal o vysvětlení, proč je mi znemožněno zpětně zjistit, o jakou částku se jedná při 6-ti měsíčním automatickém prodloužení.
Společnost mi po několika dotazech stále na tuto otázku neodpověděla. Pouze jednou mi byl zaslán screenshot obrazovky, na kterém je zobrazen formulář pro vyplnění platebních údajů a pod ním je drobným písmem uvedena poznámka o 6ti měsíčním prodloužení a vedle toho v závorce je uvedena cena 2394 Kč.
Od začátku řešení této věci, jsem několikrát prohledal webové stránky c-date i emailovou komunikaci, ale nikde o této částce není ani jedna zmínka.
29.4. jsem dostal emailem zprávdu od no-reply@c-date.com, abych do 5.5. uhradil výše zmíněnou částku navýšenou o manipulační poplatek ve výši 301 Kč, čili celkem 2695 Kč (!). Dále v emailu mi sdělují, že pokud částku neuhradím, předají tento případ automaticky externí společnosti pro vymáhání dlužných poplatků.
Z mého pohledu je částka naprosto vycucaná z prstu neboť jsem neměl nikde možnost se o této částce zpětně informovat.
Co bych měl v této situaci dělat?
Děkuji"
Vyjádření portálu VašeStížnosti.cz:
Ve většině odkazujeme spotřebitele na naše vyjádření ze dne 7. 4. 2020. Pouze doplňujeme, že doposud neevidujeme žádný případ, kdy by se společnost obrátila se svým údajným nárokem na soud a rozhodla se ho vymáhat soudní cestou. Vymáhá-li společnost údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). Spotřebitel se nemůže tímto způsobem dostat do registru dlužníků.
Proto platí, že v případě, kdy ujednání o automatickém prodlužování smlouvy možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání, je takové ujednání neúčinné. Je-li ujednání neúčinné, nemá spotřebitel povinnost hradit společností nárokovanou platbu.
Tímto zároveň stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby od kroků vůči spotřebiteli ustoupila a vyhověla jeho požadavkům. Rovněž ji žádáme o vyjádření.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnost na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.